Финансовите проблеми на Лотус бяха силно преувеличен, твърди съсобственикът и шеф на отбора на Лотус Жерар Лопес. Той е убеден в това, че бъдещето на екипа е подсигурено.
Ситуацията с парите в тима от Енстън стана публично достояние в края на миналия сезон във Формула 1. Кими Райконен не издържа и избухна в Абу Даби с обяснението, че не е получил и едно евро от заплатата си. От отбора започнаха да напускат специалисти – техническият директор Джеймс Алисън си тръгна още през май, а през септември вече работеше във Ферари. Очакваните инвестиции от консорциума Куантум така и не дойдоха, а за шефа на компанията Мансур Иджас се появи информация, че е мошеник, съден в Ню Йорк за измама на стойност милиони долари.
От Лотус доста време упорстваха, че нещата ще се подредят – включително след напускането на шефа на тима Ерик Булие. Французинът моментално бе назначен за рейсинг директор в Макларън, а Лопес пое неговите функции. По-късно Федерико Касталди стана заместник-шеф на Лотус, за да движи ежедневната работа.
– В крайна сметка става дума за това как се представят нещата. Парите (от инвеститорите) всъщност пристигнаха, но се наложи да бъдат върнати заради проблеми с тези хора. Това отложи поредица плащания. Като във всяка компания, ние също очакваме дадени постъпления в точно определен момент. Когато това не се случи, мениджмънтът трябва да реагира, да информира и да отблокира средствата. Ако бяхме нормална фирма с клиент, който не е платил, щеше да има проблем и да търсим решение. Но това е Формула 1 – всичко се раздухва неимоверно – обясни Лопес, цитиран от Аутоспорт.
В Лотус бе проведено преструктуриране след напускането на толкова много хора. Персоналът е начален като численост – вече и официално. Не се търсят попълнения за част от освободените постове. Лопес заяви, че са били освободени 95 души, които били част от разширен дизайнерски екип, необходим за работата по проекта за болида за 2014 г. В Енстън остават около 470 души.
Лопес все пак призна, че загубата на Булие е била сериозен удар за Лотус.
– Ролята на Ерик в голяма степен бе осъществяване на връзка между състезателния екип и екипа на Ник (Честър – техническия директор, б.р.). Сега Ник и Алан (Перман – директор операции на пистата, б.р.) са много повече време заедно, разговарят директно, а не през Ерик. Ерик ми липсва, защото той бе комуникационният ми канал към тима. Сега обаче и аз общувам по-директно с техническия екип – допълни той.