Кай Линдстрьом се надява рали Аржентина да премине безпроблемно за него. 44-годишният навигатор ще е един от най-опитните копилоти на старта на петия кръг от световния шампионат за 2014 г. Той работи с Яри Кетомаа, като екипажът им е фаворит във WRC2 с техния Форд Фиеста R5.
Линдстрьом обаче има някои не особено приятни спомени от Аржентина. През 2002 г. той претърпява тежка катастрофа там, която едва не слага край на кариерата му. Тогава Кай е навигатор на Томи Макинен. Те излитат с управляваното от Макинен Субару Импреса с висока скорост, колата се обръща.
– Имах проблеми с лявото си бедро след голямата катастрофа с Томи през 2002-ра в Аржентина. Претърпя операция през 2007-ма, сложиха имплант. Светът ми се обърна наопаки, когато лекарите ми казаха, че няма отново да участвам в ралита – спомни си Линдстрьом пред wrc.com. – Много съм щастлив, че пак съм част от надпреварите след подобна прогноза.
Обратът идва през 2008-ма – лекарите преценяват наново състоянието му и разрешават състезанията. Кай бе навигатор на Кими Райконен, след като световният шампион във Формула 1 за 2007 г. реши да опита силите си в ралитата. От 2013-та пък работи с Кетомаа.
– Кариерата ми върви добре, макар да не е на същото ниво, както когато бях с Томи. Но придобитият ми с него опит е безценен при работа с не толкова опитни състезатели. Яри е близо до върха от известно време и е много талантлив. Той е доста спокоен зад волана, не се налага да го уча на кой знае какво. Може би само го успокоявам в отделни моменти. Това е най-важната ми роля в момента. Що се отнася до Аржентина, единственото, което не искам, е пак да се търкалям като през 2002 г. – допълни Линдстрьом.