Мерцедес признаха грешката си при рестарта на Гран при на Унгария, че не извикаха Люис Хамилтън в пита, за да му сменят гумите. Шампионът се оказа сам на стартовата решетка след подновяването на надпреварата. Всички останали 14 автомобила спряха, за да сменят гумите интермедия с такива за суха писта. Шефът на тима Тото Волф защити действията на хората си след финала. Той заяви, че това бе „100% правилното решение и аз стоя зад него“.
Австриецът обясни, че изборът е бил направен, защото Мерцедес са имали първия бокс и при влизане за смяна, Люис със сигурност е щял да се върне около шесто място в колоната. Оставането на трасето обаче го прати последен.
Анализът на видеото е показал, че решението Люис да остане на грида е било неправилно
Във видео анализа на Гран при на Унгария, новият технически шеф Майк Елиът признава, че в крайна сметка, обаждането Люис да остане на грида е било неправилно, като се има предвид, че Хамилтън не просто остана последен, но и на пет секунди зад другите. След това шампионът си проби път в колоната и завърши трети само 1,859 сек от победителя Естебан Окон с Алпин.
Елиът разясни отново причините за решението. Подчерта, че избягването на спиране с останалите е намалило риска от сблъсък при връщането след смяната, подобен на този между Кими Райконен от Алфа Ромео и Никита Мазепин от тима на Хаас.
Направихме погрешен избор
„Ясно е, че с оглед на резултата направихме погрешен избор. Но трябва да имате предвид, че тези решения са наистина, наистина сложни – обясни Елиът. – Ние се колебаехме кои гуми да поставим още в самото начало на състезанието. Оказа се, че „интер“ определено е правилният избор, защото започна да вали във формиращата обиколка. След червения флаг се измъчвахме отново какво да изберем. Стана ясно, че всички автомобили пак са с интермедии. В новата обиколка за заемане места на старта, очевидно всички решиха да променят избора си, ние също трябваше да го направим. Но реалността е, че всъщност е по-трудно за нас като водещ отбор, отколкото за другите. Когато сте отпред, не можете да видите какво правят всички останали – вие сте водещата кола. Когато се върнете по-назад в колоната, можете да следите действията и съответно да промените решението си. Можете да използвате тези нови доказателства във ваша полза.”
Проблем за нас бе, че имаме първия бокс в пита
„Вторият проблем за нас бе, че имаме първия бокс в пита (Избора се прави от шампионския екип б.р.). Така, ако имахме спиране, всички коли щяха да минават покрай нас и за Люис щеше да е много трудно да излезе отново в добра позиция. Това би ни забавило. Ако бяхме направили опит да пробием насила в колоната, можехме да имаме сблъсък с друга кола. Всъщност видяхме това да се случва при тази натовареност в пита.”
Имаше опаснност да се блъснем в друга кола
„Това, което разглеждахме бе коя е най-добрата стратегия за нас? Всъщност си мислехме, че искаме да бъдем консервативни. Основният ни съперник беше много назад. Това, което трябваше да направим, беше да не допуснем глупава грешка и в крайна сметка да се блъснем в друга кола. Но щеше да е по-добре да спрем, дори ако трябваше да чакаме до края на опашката.“