Основната концепция на болидите във Формула 1 за 2022 г. беше тържествено представена на пистата Силвърстоун в Англия. Броени дни след това се стигна до инцидента между лидерите в шампионата Люис Хамилтън и Макс Верстапен и той фокусира напълно вниманието на всички пряко или косвено свързани с F1. Някак в сянка остана информацията, че с новите болиди подобни битки би трябвало да стават много по-често, да са още по-оспорвани, защото турбулентните опашки зад автомобилите ще са двойно по-къси. Преследванията и изпреварванията ще са много по-лесни в надпреварите и това със сигурност ще ги направи по-интересни, без изобщо вече DRS да съществува. Затова новите болиди са централната ни тема. Но според мен особено с тях ФИА още веднъж трябва внимателно да пренапише своите правила, за да е ясно в коя ситуация какво наказание ще се налага, ще се налага ли изобщо, ще се спазват ли ограниченията на пистите (в цялата им дължина) или не! Защото ако силите наистина се изравнят и подобни битки станат повече, не бива да се разчита на субективния поглед на един или друг стюард.
На далеч по-солидни данни и анализи се базират днес стратегиите в Гран при и те са обект на специална статия в този брой, защото при изравнените сили, които имаме, те имат все по-решаващо значение.
Успехът във Формула 1 обикновено е следствие на много сериозни и често дългогодишни процеси. В тази връзка завръщането в челото на Макларън изглежда напълно логично. Развитието на тима през последната година – обект на друг материал – е повече от обещаващо за бъдещето, особено при новите регламенти и финансови рестрикции.
Спортът обаче не е само техника, корпоративност и напрежение, а има своите забавни и легендарни страни и ви разказваме за хобитата на пилотите с материала на Калина Асенова. Връщаме се отново към легендата Ферари, този път с първата част на една поредица от нашия италиански колега Паоло д’Алесио. Скудерията е обект на внимание и в други интересни аспекти както с новия си мега симулатор, така и с обновения ресторант Кавалино. Това е легендарно място, в което е обядвал Енцо и е водил своите преговори с пилоти като Джон Съртис, Ники Лауда и Жил Вилньов.
Лятната пауза е само малка глътка въздух за Гран при и след това започва същинската битка за короната с три състезания подред в края на европейската програма. После идва обиколката на света на различни писти и в различно време, която, надявам се, ще продължи да бъде крайно интересна.
Както обикновено, броят ви чака в дигитален формат на сайта e-spisanie.com!
Списание ClubS1 е част от програмата за лоялност на Shell – ClubSmart. Вече можете да получите достъп до електронния вариант на списание ClubS1 и с ваучер, като замените част от своите ClubSmart точки.
Благодаря за интереса и приятно четене!
Иван Тенчев