Задвижващите системи на Ред Бул и Алфа Таури и през 2022 г. ще се произвеждат в Япония, въпреки че официално Ред Бул Пауъртрейнс ще поеме работата по агрегатите след оттеглянето на Хонда.
На въпрос дали може да потвърди, че моторите за двата екипа на Дитрих Матешиц догодина ще идват от Сакура, а не от Милтън Кийнс, Тойохару Танабе заяви: „Да.“
„Ред Бул и Хонда работят по този проект и как да се процедира с прехода догодина. Не мога да дам подробности, но като цяло вървим в добра посока. Подготвяме се и се трудим изключително упорито“, допълни техническият директор на Хонда F1.
Впоследствие Кристиан Хорнер разясни по-подробно казаното от Танабе.
„Понастоящем завършваме плановете си и въпреки че създаваме свое подразделение за задвижващи системи, 2022-ра ще е преходна година. Заедно с Хонда правим всичко възможно, за да осигурим максимално леко прехвърляне на нещата. Ето защо двигателите ще продължат да се сглобяват в Сакура. Според плана ни това ще продължи до 2023 г., докато всички производствени процеси бъдат пренесени на територията на Ред Бул Пауъртрейнс“, заяви Хорнер.
„Това важи за настоящите задвижващи системи. С интерес очакваме резултатите от разговорите за следващото поколение агрегати. Лично аз смятам, че сега имаме възможност да направим нещо наистина добро за спорта си. Не бива да изключваме възможността във Формула 1 да дойдат нови отбори. Дотогава ще сме набрали скорост и вече ще сме доставчик на мотори. Следващите агрегати ще се използват в продължение на 10 години, така че защо да не се заложи на нещо наистина интересно, ново, на достъпна цена, но не по-малко ефективно. Такива задвижващи системи трябва да допринесат за по-близки битки на пистата. Не бива да се пренебрегват аспекти като звук и емоция, които трябва да предизвикват агрегатите.“
Според Хорнер ще е погрешно ако се вземе решение да се използват задвижващи системи, които да са много близки с настоящите
„Сегашните мотори са твърде скъпи и ще се опитаме някак да намалим разходите. Не е необходимо да се лети в бизнес класа на цената на икономическа. Ако преходът към нови задвижващи системи бъде отложен до 2026 г., ще има възможност да се създаден наистина ефективен, екологичен вариант, работещ с биогориво, по възможност със значителен брой стандартизирани компоненти. Всичко това ще позволи значително намаляване на разходите за производство.“
Practice starts from the Pit Wall 👌🔊 #AustrianGP 🇦🇹 #PoweredByHonda pic.twitter.com/JOYnvG1p1W
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) July 2, 2021