Начало Тест драйв Рено представи Аркана – SUV-купе в средния клас

Рено представи Аркана – SUV-купе в средния клас

2305
0

С тест драйв за наши и румънски медии Рено Нисан България лансира напълно новия модел на Рено Аркана

Това е сравнително компактен кросоувър (дължина 4,57 м) с профил на купе. Ориентиран е към нови клиенти и развитие на успеха на компанията в средния клас, където вече се борят Меган и Каджар. Моделът ще се предлага в Европа с хибридната E-TECH технология, със 140 к.с. и в две бензинови версии TCe 140 и TCe 160, с 12-волтова микро хибридизация. Анализите на компанията са показали, че точно подобен тип автомобили в така наречения С-сегмент стават все по-търсени от клиентите. Съчетаването им с хибридните технологии пък е почти задължително в развития свят.

Аркана е проект, в който са поставени 4 акцента – дизайн, качество, сигурност и екологичност

По отношение на дизайна успехът е видим. Колата има наистина отлични пропорции и форми, които досега бяха видими само при премиум модели от този тип. Носи и типичните черти на Рено, разбира се. Но важно е още, че е постигнат коефициент на челно въздушно съпротивление от Сх 0,72, който има пряка връзка и с екологичността.

Що се отнася до качеството, то е видимо в интериора, където детайлите и материалите правят веднага впечатление. Специално внимание внимание заслужава R.S. линията на оборудване, с която са нашите тестови автомобили. Тя е с подчертани спортни акценти като „карбоново“ табло, покрития от алкантара. И още: 18-цолови джанти, специални червени елементи, накрайници на ауспусите и т.н. Зад типичния за марката волан е 10,2-инчов дигитален екран. Оформлението на информацията се променя спрямо избрания режим на движение.

Вдясно над централната конзола е вертикално разположен 9,3-инчовият дисплей на системата Easy Link за управление на множеството функции в автомобила. По време на пътуването използвам активно адаптивния круиз контрол като се „залепям“ зад една или друга кола. Оставям се колата да ме води в лентата, а при излизане от паркинг следи и дали не идва странично друг автомобил. Камерата за движение назад вече си е задължителна. Звукът от уредбата на Bose е впечатляващ – от 8 говорителя и мощен суббуфер в страничните конзоли, който използва въздух отвън за по-чист звук.

В салона има достатъчно пространство дори на задния ред седалки въпреки формата на купе

Разстоянието между тавана и нивото на задната седалка е 862 мм, което се смята за много добър параметър. Между коленете на пътниците отзад и гърба на предната седалка има 211 мм. Багажният обем е 513 литра при стандартна конфигурация на крилата, като самото пространство е на две нива. При хибридната версия обемът е 480 литра заради разположението на специфичните му елементи. Този вариант определено е в центъра на вниманието и е най-интересен, но е и най-скъп. Цените в гамата започват от 47 090 лв. и стигат до 60 390 в зависимост и от оборудването, разбира се. Важно е обаче, че още базовите Зен варианти са богато обзаведени.

Реално бензиновите версии 1,33 със 140 и 160 к.с. и добавената им 12-волтова хибридна технология помагат системата старт-стоп да работи винаги, а не да пропуска цикъл при намалено ниво капацитета на акумулатора. Добавя и 20 Nm към въртящия момент и динамиката се подобрява, а зареждането става при свалянето на скоростта. Ефективността на автомобила е по-добра, а разходът – по-нисък.

Тези двигатели се комбинират със 7-степенната EDC скоростна кутия с двоен съединител, която също добринася за ефективността и екологичността на модела. Най-специално внимание заслужава хибридната Е-TECH версия със 145 к.с., която на практика се задвижва от 3 двигателя – бензинов 1,6 литра и два електромотора с различни функции. Това са и вариантите, които имаме за тест.

Колата е в състояние да се движи 80% от пробега си в града само на ток

Средният й разход е 4,8 литра на 100 км. Действително е нисък дори при доста агресивното каране по време на теста. Онова, което ми прави впечатление по време на движението, е промяната в звука на автомобила и донякъде в динамиката му заради изключително сложния трансфер на енергии по време на движението. Колата е много приятна за каране, с добро управление, но в определени моменти оборотите на двигателя се променят, а не съм подал повече газ. Причината е друга: електрониката е преценила, че е необходимо да се заради батерията и е нужна повече енергия без да се променя скоростта на движение.

Много от елементите и софтуера в технологията имат връзка с опита в Гран при. Трансмисията е не по-малко сложна, без съединител, но със съчетаване работата на електронно управлявана 4-степенна механична скоростна кутия с 2-степенна, свързана с основния електродвигател. Компютърът решева какъв да бъде пътят на енергийните потоци за максимална ефективност и спрямо избрания от мен режим и именно той повишава или сваля оборотите, което в началото ми е малко странно. Трите двигателя доставят общо 350 Nm въртящ момент.

Аркана има и просвет от 200 мм, което е добре за излизане извън пътя, но задвижването е само на предните колела. Това също е напълно обяснимо след анализа на пазара, за който стана дума в началото и използването на този тип автомобили предимно в града и магистралите, а не по горите. Има пряка връзка и с цените, които у нас нямат никаква връзка с екологията.