Тимът на Лотус продължава развитието на болида си Е22 и в Гран при на Монако, която ще се проведе в края на тази седмица. Уличното трасе в княжеството ще пасне на колата, смята техническият директор на екипа Ник Честър.
Отборът взе първите си точки в предходния кръг в Испания и това бе огромно облекчение както за хората на пистата, така и за всички в Енстън. Финансовите проблеми поставиха екипа в трудна ситуация и резултатът бе цялостно изоставане с болида.
– Беше наистина чудесно да вземем първите си точки. Винаги сме казвали, че ще се върнем в битката в челото някъде около Барселона, но думите са толкова по-лесни, отколкото делата! – призна Честър. – Ромейн [Грожан] щеше да е дори още по-бърз в надпреварата, ако не бе появилият се проблем с един от сензорите на задвижващата система.
Двете основни области на подобрение в колата са задвижващата система и аеродинамиката, каза още Честър и продължи:
– Рено Спорт F1 свършиха много работа по картите за управление, така че в тази област представянето се подобрява значително. Ние въведохме някои аеродинамични новости, благодарение на които имаме по-добро аеропритискане и съответно колата е по-управляема. Освен това постигнахме напредък с настройките като цяло. Все още ни липсва достатъчно скорост на правите, но работим и в този аспект.
Последните нови компоненти бяха тествани на теста в Барселона. Пастор Малдонадо в частност изпитва елементи за издръжливост, както и такива конкретно за предстоящата надпревара в Монте Карло. Венецуелецът определи тази тренировка като първия си нормален тест от началото на сезона и се постара да напасне Е22 към собствените си предпочитания.
– Имаме доста нови неща за Монако, включително „еднократния” аеропакет за максимално аеропритискане, който не се използва на други писти. Ще имаме и малка промяна в охлаждащата система, както и допълнително аеродинамично развитие, целящо да стабилизира още повече болида. Смятам, че пистата в Монако ще пасне на Е22. Би трябвало да се представим сравнително добре. Освен това ще разполагаме с ново гориво от Тотал, което ще подобри още мощността и управляемостта – каза още Честър.