Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Мъчат се да ни забавят; Волф: Въпросът ни към ФИА беше...

Хорнер: Мъчат се да ни забавят; Волф: Въпросът ни към ФИА беше за използвана от нас система

2612
0
Кристиан Хорнер, Тото Волф
Кристиан Хорнер и Тото Волф; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Битката между Мерцедес и Ред Бул съвсем не е само на писта и поредният рунд включва обновена техническа директива на ФИА относно работата по време на спиранията в бокса. Шефовете на двата отбора Тото Волф и Кристиан Хорнер бяха заедно на петъчната пресконференция на пистата Ред Бул Ринг и въпросът бе обсъден подробно. Ръководителят на екипа от Милтън Кийнс бе категоричен, че промяната е опит да се намали темпото на отбора.

„Техническата директива е толкова многословна, че човек се чуди дали не е промяна на правило. Предполагам обаче, че сме твърде конкурентоспособни. Световният рекорд за спиране в бокса е наш, повечето от най-бързите питове са наши и това не е случайност. Малко е разочароващо… Задължение на всеки участник е колата да е безопасна. Наказанието за немонтирано колело е, че автомобилът спира моментално и това е брутална санкция. Не съм съвсем сигурен какво се опитва да постигне тази директива, защото мисля, че е ужасно сложна.“

„Разбира се, в ситуация, в която побеждаваш, е логично съперниците ти да се опитат да те забавят. Очевидно това се случва сега“, коментира Хорнер

Тото Волф каза, че отправеното към федерацията питане е свързано със система на Мерцедес.

„Ние зададохме въпрос към ФИА относно осигурителен механизъм, свързан с използвана от нас система и дали може да бъде оптимизиран. Това се случи преди около три или четири седмици и беше въпрос относно технология. Дали е довел до нещо друго? Възможно е, не знам. Но ние такъв въпрос зададохме.“

„Интересно е да се провери наистина, защото трябва да има включена причина за издаване на техническа директива. Не съм 100% сигурен (каква е в настоящия случай). Операцията с пистолета за гайки и пускането на колата е крайно сложна задача.“

„Всички ние се състезаваме, разбира се, но съществува и аргументът за безопасността. Един отбор влага всичко при спиранията в бокса, за да не се откачи някое колело – опасността е огромна.“

Волф обясни също така, че в Мерцедес работят с допуск за грешка по време на спиранията в бокса

„Това обаче е наше собствено решение, няма нищо общо с никого другиго. Един бърз бокс е чудесно нещо, изглежда готино, но не съм 100% сигурен, че има чак такова влияние в представянето. Говорим за десета или две от секундата средно. Не става дума за най-бавните или най-бързите спирания в бокса“, допълни австриецът.

Хелмут Марко заяви, че Ред Бул ще загуби до 0,4 сек от промяната в процедурите.