Ален Прост избегна елегантно всякакви опити за сравнение на неговите двубои в Макларън с Аертон Сена с днешната битка между пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг.
– Не мисля, че ги познавам така добре. Не знам и точно какво се случва в Мерцедес днес – каза легендарният френски пилот и продължи: – Сега времето е различно, организацията е много по-добра. Мисля, че със сигурност Мерцедес вършат отлична работа и двамата получават възможно най-доброто, докато преди нашият доставчик Хонда имаше различен подход. Дали Хамилтън прилича повече на Аертон? – повтори един от въпросите Ален в моторхоума на Лотус и отговори: – В някаква степен вероятно, ако се има предвид интуитивността, агресията, но наистина е много трудно да се правят подобни сравнения. А и аз наистина мисля, че в Мерцедес сега имат много по-добра организация, а и Нико е брилянтен състезател.
С организацията, а и с парите, Прост обяснява донякъде и отличните резултати на тима им този сезон:
– Те употребиха много повече усилия и средства в разработването на двигателя, но и на колата за новия сезон. Днес не е толкова важен самият мотор, колкото интеграцията му с останалите компоненти, използването на енергията и в това те свършиха прекрасна работа, няма спор. Но резултатът идва от общата работа на колата, от взаимодействието с гумите и т.н.
Ален Прост кара миналата седмица своето Рено Турбо от 1983 г. тук в Монако в историческото състезание и заяви още, че за разлика от онези години колата и двигателят вече няма как да се развиват така интензивно.
– Тогава правехме тестове непрекъснато. Нещата се променяха много от старта на сезона до края му. Сега не е точно така с новите правила – отбеляза още Прост.
Четирикратният световен шампион отново разясни, че част от проблемите на Рено този сезон са дошли от липсата на достатъчно добри връзки при общото изграждане на колата (най-вече на Ред Бул) и задвижващата система заедно както e при съперниците. Това сега е проблем, защото правилата не позволяват голямо развитие, а и неплатените вноски към Рено на част от тимовете им създават проблем с финансирането на промените.