Отборите на Мерцедес и Ред Бул водиха разговори по време на петъчните свободни тренировки по повод жълтите ограничители на втори завой на пистата Пол Рикар. В първата сесия преминаване на Валтери Ботас върху тях му коства повреди по предното крило. Тийм мениджърът на Мерцедес Рон Медоус се свърза с рейс директора Майкъл Маси, посочвайки, че щетите са твърде високи.
„50-милиметровите – има ги на много места, Рон, всъщност са там от 2019 г.“, заяви Маси.
Във втората тренировка Макс Верстапен също пострада – при него се отчупи страница от предното крило. Джонатан Уитли, който е тийм мениджър на Ред Бул, също се обади на Маси.
„Много ясно, че ще се оплаче, какво като са голям отбор. Моето мнение е, че не би трябвало да има бордюри, които рушат автомобили“, заяви шефът на Хаас Гюнтер Щайнер
„Това просто не е конструктивно, независимо дали си голям или малък екип. Чупи колите, защо е там?“
Щайнер риторично попита дали трябва да се поставят бариери, които съвсем да спират опитите за излизания от трасето. Въпросът бе ожесточено обсъждан в началото на сезона заради налаганите от рейс контрола лимити по пистите и наказанията при нарушаването им. Най-честите призиви бяха да се използват естествените граници на конфигурациите или да се поставят физически бариери.
„Много е фина разликата между „приемливо“ и „недопустимо“. Но има места, където излизаш от ограниченията на пистата, губиш време, но не трошиш колата. Така и трябва да е“, допълни Щайнер.
Отмар Шафнауер от Астън Мартин също заяви, че вероятно има по-добри начини за налагане лимити на трасетата.
„В състезание например някой може да те бутне. Тогава трябва да избираш между това да бъдеш ударен или да си потрошиш колата, отивайки настрани. Не е справедлива ситуация“, даде пример Шафнауер.
Според Кристиан Хорнер проблемът е, че ограничителите не се виждат
„Така са разположени, че не са веднага видими и някак те подканя да вървиш натам. Би било чудесно да намерим някакъв вариант, който да не чупи толкова много колата. Затова смятам, че може би чакълът е по-добро дългосрочно решение. Трошенето на предни крила е твърде скъпо при наличието на ограничени бюджети“, заяви шефът на Ред Бул.
Лимитът на годишните харчове е и причината, поради която от отбора от Милтън Кийнс поискаха откъснатата от крилото на Верстапен страница да им бъде върната.
„Трудно е, защото разходът на части е голям. Не трупаме особено сериозни количества заради бюджета, така че трябва да балансираме. А сега ни предстоят три надпревари, които направо ядат предни крила. От Баку си тръгнахме в не особено добро състояние след катастрофата и инцидента на Макс в събота сутринта“, обясни Хорнер.
Carbon fibre is a precious commodity, especially at the start of a triple header…#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/D28pt454gP
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021