Новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake на Volkswagen заемат позицията на най-мощните модели на марката в авангардната бизнес класа
Със своите 235 кВт (320 к.с.) в момента те са най-мощните автомобили в гамата на Arteon, проектирани от специалистите на Volkswagen R – спортното поделение на VW. Двете нови версии на Arteon бележат и най-новия етап в развитието на продуктовата гама R.
В рамките само на шест месеца Volkswagen R пусна не един, а пет нови топмодела на основните моделни линии на компанията – Touareg R3, Golf R4, Tiguan R5, Arteon R и Arteon R Shooting Brake. T-Roc R6 също се предлага на пазара от 2019 година. Първият независим R модел – Golf R327отбеляза своя пазарен дебют още през лятото на 2002-ра годин. Golf R32 беше първата искра във впечатляващия фойерверк от първокласни R модели. Сред общите черти на спортните флагмани са системата за постоянно двойно предаване, изключителното ниво на оборудване и отличните функционални качества, които не налагат никакви компромиси с комфорта и практичността при ежедневна употреба.
Сърцевината на силовия тракт на новите модели Arteon R е разполагащият с максимална мощност от 320 к.с. четирицилиндров турбодвигател със система за директно впръскване на гориво (TSI) от серията EA888 evo4. Още от границата от 2000 об/мин 2.0-литровият агрегат изпраща внушителна тяга в размер на 420 Нм към 7-степенната DSG трансмисия с два съединителя (модел DQ500), проектирана специално за въртящ момент с подобни високи стойности. При желание или необходимост предавките на автоматичната трансмисия могат да се сменят и ръчно от волана посредством новите, по-големи по размер планки.
От трансмисията с два съединителя въртящият момент се насочва към новоразработената система за двойно предаване 4MOTION с с функция R-Performance torque vectoring
Тя осъществява селективен контрол на разпределението на въртящия момент между колелата на задния мост. Тази функция е известна като torque vectoring. В конкретния случай новата схема на задвижване разпределя тягата не само между предния и задния мост, а и между двете задни колела.
Като цяло към предния мост се насочва 50% до 100% от въртящия момент. Към задните колела отива между 0% и 50% от тягата. Едновременно с това, до 100% от достигащия до задния мост въртящ момент може да бъде насочен целево към външното за завоя колело. С това значително се подобрява динамиката в поведението на автомобила в завой. Водачът може да използва включената в стандартното оборудване функция за избор на профил на шофиране. При Arteon R и Arteon R Shooting Brake са налице четири профила. Те са Comfort, Sport (стандартен профил в моделите R), Individual (може да бъде конфигуриран) и Race. Последният се предлага изключително и само в моделите R на Volkswagen.
Стандартната за R моделите спортна ходова част е внимателно усъвършенствана и адаптирана
Вследствие на спортното окачване, каросериите при Arteon R и Arteon R Shooting Brake имат с 20 милиметра по-малък клиренс. Сниженият център на тежестта и по-стегнатите настройки спомагат за допълнително повишаване на динамиката на пътя.
Arteon R и Arteon R Shooting Brake покриват класическия спринт от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди. В стандартното си изпълнение достигат максимална скорост от 250 км/ч. Заедно с 20-цоловите джанти и гумите с размер 245/35, Volkswagen предлага и опцията за увеличаване на максималната скорост до 270 км/ч и при двете версии на Arteon – Fastback и Shooting Brake. Комбинираният разход на гориво според NEDC също е аналогичен – между 7,9 и 7,7 л/100 км. Според изискванията на стандарта WLTP, комбинираният разход е от 9,3 до 8,9 л/100 км при Arteon R и от 9,3 до 9,0 л/100 км при новия Arteon R Shooting Brake.
Профилът на шофиране Race може да се активира от волана
Необходимите за подчертано спортен стил на шофиране настройки отнемат секунди, благодарение на малкия бутон на волана с осветен в синьо индекс R. Посредством него се активира профилът на шофиране Race. Промените при него включват насочени към постигане на максимална динамика настройки на двигателя, ходовата част, кормилната уредба и трансмисията. Те превръщат двете версии на Arteon R от Gran turismo в готови за състезателната писта спортни болиди.
Всички модели от R гамата на Volkswagen са не само изключително динамични, но и достатъчно практични и универсални, за да бъдат идеални спътници през цялата година. Това е валидно в особена степен за новите Arteon R и Arteon R Shooting Brake. Със своите високи стандарти по отношение на комфорта, изключителен вътрешен простор с далеч над средните за тази автомобилна категория показатели (най-доброто в класа пространство от 1016 мм в областта на краката на пътниците на втория ред) и цифрова среда за комуникация и управление на функциите, те са изключително подходящи за пътувания на дълги разстояния. Богатата гама от асистиращи системи включва стандартния адаптивен круз контрол ACC. Като опция се предлага Travel Assist (частично асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч).
View this post on Instagram