България е една от първите страни в Европа, която стартира уникалния онлайн портал myOpel за обслужване на клиентите. Този портал е част от цялостната интернет базирана система на Opel за следпродажбена дейност и има за цел да улесни максимално живота на собствениците на автомобили Opel, като осъществи директен контакт и бърз диалог между тях и дилърите на марката.
Освен бързината и удобството на онлайн комуникацията, с които новият портал се характеризира, той ще предложи и множество допълнителни предимства на клиентите като персонализиране на информацията, напомняния за сервизни прегледи, съвети, информация за сервизни кампании и други.
Защо онлайн портал?
В стремежа да осигури най-добрата връзка със своите клиенти, Opel изследва промяната на навиците на хората във времето и стига до извода, че светът е тотално цифровизиран и интернет е навлязъл необратимо в живота ни. Статистиката показва например, че 88% от хората по света ползват поне една социална медиа, за един ден в YouTube се гледат общо четири милиарда видеоматериала, ако Facebook беше държава, щеше да е третата по големина в света, отстъпвайки само на Китай и Индия. Мобилните технологии се развиват с главоломна бързина. Много показателни за необратимостта на процеса са прогнозите: в сравнение с 2012-та година до 2016-та броят на преносимите компютри ще се увеличи с 31%, таблетите ще бъдат със 131% повече, а мобилните смартфони ще нараснат с 96%.
Това е основание за Opel да създаде интернет базирана система за връзка с клиентите си, която ще им позволи да откриват и да се свързват със своя дилър от своя компютър, таблет или мобилен телефон и да получат обратна информация от него в рамките на 24 часа.
Механизъм на работа и предимства на myOpel
Всеки собственик на автомобил Opel може да се регистрира и създава свой профил в myOpel (www.myopel.bg) в рамките на пет минути. Регистрацията позволява на клиента да избере предпочитан от него дилър и да посочи по какъв начин би искал да се свързват с него: телефон, е-mail или sms. Клиентите имат право и да не посочат данните на автомобила си, а именно номер на шаси, регистрационен номер и година на регистрация. Ако системата не разполага с данни на автомобила, клиентът ще може да ползва най-обща информация за Opel и ще се лиши от пълните предимства, които myOpel може да му осигури. Предимствата са: получаване на индивидуална оферта за посочения от клиента автомобил, създаване на досие, сервизна история… Клиентът ще получава информация за сервизни кампании, дори индивидуално за конкретния автомобил, ценово предложение, напомняне за необходимостта от сервизен преглед и обслужване, някои съвети и препоръки свързани точно с неговата кола и др.
Едно от най-големите предимства на myOpel е възможността за онлайн записване за посещение на сервиза на избрания дилър, като потвърждението от дилъра се получава до 24 часа от направената заявка. С myOpel клиентите на марката ще разполагат и с онлайн наръчник на потребителя, в случай че имат нужда от бърза справка за функциите на своя автомобил.
Порталът myOpel е динамична система и с времето постоянно ще се усъвършенства и надгражда. Например, до края на тази година клиентите в България ще могат да ползват мобилна апликация myOpel на български език, която допълнително ще улесни използването на системата.