Ситроен DS3 R5 дебютира в световния шампионат във WRC2, като зад волана ще седне Себастиен Шардоне. Автомобилът бе хомологиран на 1 април и споделя някои от най-успешните характеристики на DS3 WRC.
Първата надпревара за DS3 R5 бе на рали Сан Ремо. Шардоне кара колата там и сега ще я изведе на ново ниво.
– За нас бе важно да имаме и този тип автомобил в гамата си – коментира кастъмър рейсинг мениджъра на Ситроен Марек Наварецки. – Сега подходът ни да развиваме коли с непосредственото участие на пилотите ни е установен пред DS3 R1, DS3 R3 и DS3 R5 чак до върха – DS3 WRC. DS3 R5 е перфектният тренировъчен автомобил за обещаващи млади пилоти. Той им дава възможност да покажат уменията си в национални и в европейския рали шампионати, както и да придобият опит в световните серии.
Наварецки отбеляза, че Шардоне е перфектен избор да кара колата в първия й старт на световно ниво:
– Той демонстрира идеално какво се опитваме да постигнем, за да помагаме на млади и талантливи състезатели. Започна кариерата си в Ситроен Рейсинг Трофи преди да придобие повече опит с DS3 R3. Освен това е перфектен пример за пилот, готов да разцъфне във WRC2. Предизвикателството да него ще е огромно. Надяваме се да натрупа колкото се може повече опит в Италия и да продължи да бележи прогрес по-нататък през сезона.
Шардоне стана шампион във WRC3 миналия сезон и получи шанс тази година да направи следващата крачка.
– Това е голяма стъпка за мен – призна следващият Себастиен, излизащ от френската рали школа. – Имах възможността да участвам в развитието на DS3 R5 през зимата. Нужно ми е време да се адаптирам сега, но старите ми рефлекси се върнаха, като седнах в автомобила. И определено ми допада да карам тази кола.
Целта на Шардоне ще е да напасне максимално стила си на каране спрямо автомобила и да натрупа колкото се може повече опит.
– Аз съм състезател и винаги искам да спечеля. Първо обаче трябва да научиш необходимото – това не може да се игнорира. Освен това трупането на километри е важно не само за мен, но и за Ситроен – допълни Шардоне.