Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов: Льоклер сам си е виновен, Брандъл: Ще има напрегнати срещи във...

Вилньов: Льоклер сам си е виновен, Брандъл: Ще има напрегнати срещи във Ферари

4502
0
Шарл Льоклер, Карлос Сайнц
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Шарл Льоклер сам си е виновен за това, че не успя дори да стартира в Гран при на Монако, заяви Жак Вилньов. Пилотът на Ферари спечели полпозишъна за домашното си състезание, но в последните минути на квалификацията се удари в предпазна бариера. Екипът му провери скоростната кутия и реши да не я сменя. Впоследствие се оказа, че има друга повреда, но и тя е следствие от катастрофата.

„Сам си е виновен“, заяви по адрес на Льоклер Вилньов. „Блъсна се в бариерата, така че няма как да сме тъжни за него.“

„Поеха и риск дали колата ще работи нормално. Полпозишън, добър шанс за победа, това е Монако – има известно тото. Ако бяха поправили болида, щеше да излезе от пита, но си струваше риска. Изненадващо е, че всъщност не е скоростната кутия.“

Мартин Брандъл пък написа в коментарната си колонка за Скай Спортс, че тази седмица във Ферари ще има напрегнати срещи заради станалото в Монако. Той отбеляза още, че Льоклер е способен на изключителни обиколки, но все още бърка.

„Беше наистина много тъжно Шарл Льоклер да не застане на полпозишъна. Ударът в бариерата в последните минути на Q3 едновременно циментира първата му позиция и го превърна в зрител на състезанието.“

„Шарл е способен на сензационни обиколки, но продължава все още да е склонен към случайни сериозни грешки. А точно от тази наистина болеше“, написа Брандъл.

„На него му харесва открито да се самокритикува. Подозирам, че остана до подиума с механиците и през цялата процедура, включваща съотборника му Карлос Сайнц, за да е сигурен, че никога повече няма да допусне тази грешка. Това бе шанс за младия пилот, роден в Монте Карло, да спечели домашното си състезание. Зад волана на Ферари и по улиците, по които е пътувал с автобуса към училище. Болката в понеделник сутринта вероятно е била сериозна, тъй като не знае дали и кога пак ще има такъв шанс.“

„Голяма част от ръководството на Ферари присъстваше, когато колата на Льоклер се счупи в обиколката му за излизане на грида. Тази седмица ще има напрегнати срещи във Ферари относно процесите за взимане на решения и как проблемът е бил изтърван преди надпреварата.“