Тимът на Ферари ще използва отново авангардна система за отвеждане на въздуха от външната страна на предните гуми. Разработката е била използвана за първи път в Гран при на Китай и е помогнала за качването на подиума на Фернандо Алонсо.
След като през миналата година отборите на Уилямс и Ред Бул показаха решение, отвеждащо голяма част от въздуха влизащ между двете предни гуми през джанти към външната страна на кутиите на радиаторите, сега същото направиха и от отбора на Ферари.
Как работи тя? Благодарение на големи отвори от вътрешната страна на гумите, чиято цел е да охлажда и спирачките, голяма част от въздуха минаващ над вътрешната част на предното крило се отвежда през специални канали към външната част на колата, покрай кутиите на радиаторите. Така се подобрява значително потока в задната част и към дифузьора, като освен това се намалява челното съпротивление, което в противен случай създават отворите на кутиите на радиаторите. Избягва се и голяма част от завихрянето на потока при преминаването през елементите на предното окачване.
Недостатъка в цялата схема е, че заради липсата на достатъчно свеж въздух към кутиите се затруднява охлаждането. При температурите от 16 градуса в Шанхай това не бе никакъв проблем. При 23-те градуса в Барселона италианците се отказаха от това решение и сложиха гайки с капаче. Подобно бе положението и в Монако, където заради ниската скорост охлаждането също бе проблемно. Показателно е, че по време на тестовете на пистата в Барселона, последвали надпреварата в Испания, когато Райконен отново използва системата, той получи повреда в задвижващата система.
Интересното е обаче, че въпреки отказа от използването на този трик в последните две състезания, отново бяха използвани отвори за охлаждане на спирачките със значително по-голяма площ.
Очаква се, че решението ще бъде използвано и в Канада, където по традиция температурите на пистата не са особено високи, а освен това характеристиката на пистата спомага за по-доброто охлаждане.