Четири кръга след началото на сезон 2021 във Формула 1 Люис Хамилтън води в генералното класиране с 94 точки след 3 победи. Втори, на 14 точки зад седемкратния световен шампион, е Макс Верстапен. Нидерландският пилот на Ред Бул взе един успех досега, а следващият му опит ще е в края на тази седмица в Монако. Двубоят между Верстапен и Хамилтън е анализиран постоянно. Според Жак Вилньов например пилотът на Мерцедес тепърва ще допуска грешки, тъй като през последните сезони просто не му се е налагало да кара на лимита.
„През последните години Макс се научи да атакува постоянно и да кара на границата. Благодарение на това понякога успяваше да печели състезания и да се качва на подиума. На Люис не му се налагаше да доближава лимита във всеки старт, тъй като основният му съперник бе съотборникът му в Мерцедес, а [Валтери] Ботас не винаги е в състояние да се съревновава с него.“
„Тази година ситуацията се промени и за Хамилтън. Това е очевидно от грешките, които допуска – като тази на Имола например. Искаше по-бързо да напредне, но прекали и извади късмет, че спряха състезанието. Ще виждаме още подобни пропуски“, обясни Вилньов
„Верстапен има по-малко такива затруднения, защото е свикнал да атакува непрекъснато с пълни сили. Сега му липсва само едно нещо: неговият съекипник [Серхио] Перес да достигне необходимата скорост, за да може да го покрива в битките с Мерцедес.“
Фернандо Алонсо също отбеляза, че стилът на управление на Верстапен е постоянна атака. Двукратният световен шампион смята, че нидерландецът е най-добрият състезател в Гран при понастоящем. Той обаче не пропусна да каже, че този начин на каране също така провокира пропуски.
„Според мен в момента Макс е най-добрият пилот. Харесва ми да го наблюдавам, винаги е в атакуващ режим. Знаеш, че няма да стои на едно място, ако е трети и гони второто място. В някакъв момент ще опита нещо. Разбира се, този стил на управление понякога провокира грешки, но пък е вълнуващ за феновете.“
„Освен това представянето на един пилот във Формула 1 се променя от година на година и от кола на кола. Има състезатели, които са много бързи в един тур, други – на старта. Трети са с постоянно темпо, а четвърти – крайно агресивни“, допълни Алонсо.
View this post on Instagram