Яри-Мати Латвала води в рали Сардиния след първия ден на надпреварата. Финландският пилот е с аванс от 22,4 секунди пред съотборника си във Фолксваген Себастиен Ожие. Той излезе начело в петия етап, след като лидерът до този момент Тиери Нювил (Хюндай) загуби близо 20 минути заради проблем с окачването на своя i20 WRC. Трети върви Мадс Остберг (Ситроен), който установи много добро темпо.
– Беше страхотен първи ден за нас и без съмнение – истинско удоволствие – коментира Латвала. – Преди ралито изобщо не очаквах да водя на настоящия етап, предната стартова позиция не бе предимство. Спирачният педал създаваше известни грижи, но го поправихме и останалите отсечки преминаха без проблеми. Лидерството ни е удовлетворяващо, като освен това е кристално ясно, че утре съотборниците ни ще дадат най-доброто от себе си, за да ни настигнат. Трябва да запазим хладнокръвие и да продължим със същото темпо.
Ожие заяви, че стартът на надпреварата е бил дори по-труден, отколкото е очаквал. Французинът нямаше сцепление върху песъчливия повърхностен слой на настилката. Той извлече максимума от второто преминаване на етапите и допълни, че в събота ще натисне колкото може.
Остберг пък сподели, че през деня е имал всякакви изживявания, но е доволен от постигнатото дотук.
– Етапите са сложни. В даден момент трябваше да намаля, тъй като не виждах през стъклото, но такива неща се случват – допълни той.
Четвърти в подреждането върви Андреас Микелсен с третия Фолксваген. Роберт Кубица направи забележителен напредък и от 12-ти завърши деня на пета позиция. Местата от шесто до десето заеха Елфин Еванс, Мартин Прокоп, Хенинг Солберг, Язид ал Раджи и Насър ал Атия.
В течение на петъка се случиха и няколко драми. Форд-ът на Мико Хирвонен се подпали във връзка между трета и четвърта отсечка. И пилотът, и навигаторът му Ярмо Лехтинен са невредими, но участието им в надпреварата приключи. Хирвонен не бе наясно с причината за пожара:
– Сменихме гумите, проверихме наляганията както винаги между етапи и всичко бе наред. Изведнъж колата се подпали без видима причина. Беше наистина странно.
Юхо Ханинен обърна своя Хюндай, а Крис Мийк спря с техническа повреда в Ситроен-а си.