На пръв поглед резултатите на Уилямс от петъчния ден отново не правят особено впечатление. Шестата и седмата позиции на Фелипе Маса и Валтери Ботас не са някаква особена изненада, но не са и някакъв огромен успех. Но ако се загледаме в темпото на болидите на Уилямс в дълга серия от обиколки, тогава веднага прави впечатление, че състезателите на сър Франк бяха най-бързите по този показател. Разбира се никой не знае с какво количество гориво пилотите са въртели своите обиколки, но те бяха единствените, които даваха постоянно време под 1:20 мин. за обиколка.
Дори за болидите на Мерцедес тази граница остана непреодолима. Въпреки че е едва петък, Маса и Ботас изглеждат добре подготвени за неделното състезание, когато се очаква да е още по-топло. А както се видя от състезанията при подобни условия, това би трябвало също да пасне на FW35.
„Добър петъчен ден за нас“, радваше се Фелипе Маса. „За съжаление сутринта изгубихме няколко обиколки, но следобед можахме да натрупаме достатъчно практика и да разберем добре поведението на гумите в дълга серия от обиколки и с точните настройки. Надявам се, че на тази писта ще успеем да се противопоставим поне на Ред Бул и Ферари, което никога не е лесно.“
„Малко или много днешният ден протече според очакванията“, сподели от своя страна впечатленията си Ботас. „Дадохме добри резултати и направените промени са ясна крачка напред. Изглежда, че всички екипи имат проблеми с това, да накарат меките гуми да започнат да работят. Мисля, че можем да подобрим още представянето си. Не успях да направя перфектна обиколка със супер меките гуми, което означава, че там има още какво да се желае.“
„Един стандартен ден за начало на уикенда“, заяви от своя страна шеф инженерът Роб Смедли. „Имахме известна драма с температурата на спирачките, но смятам, че това е така при всички. Фелипе имаше проблеми с охлаждането на хибридната система сутринта, което му струваше време. Усилията на екипа обаче се увенчаха с успех и успяхме да оправим бързо колата.
Изпробвахме всички аеродинамични части, които докарахме тук. Изглежда, че всички функционират добре. Освен това изглежда, че сме намерили добър баланс, спомагащ за бързото загряване на гумите, без обаче да ги износва прекомерно.“