Нико Розберг успя да спечели квалификацията в Канада и утре ще стартира от първа позиция в състезанието на пистата Жил Вилньов. Втори на минимална разлика остана съотборникът му в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън. Трети е Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул.
Съотборниците в екипа на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, заеха четвърто и пето място, а останалите места в топ 10 останаха за Даниел Рикиардо (Ред Бул), Фернандо Алонсо (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Дженсън Бътън (Макларън) и Кими Райконен (Ферари).
Условията в началото на квалификацията бяха подобни на тези от сутрешната тренировка, с тази разлика, че отново на небето можеха да се видят множество облаци. Температурата на въздуха бе 24 градуса, а тази на асфалта малко над 40.
Първият отпаднал стана ясен още преди началото на първата част на тренировката за място, след като се разбра, че екипа на Заубер няма да може да поправи болида на Гутиерес, който допусна грешка по време на тренировката сутринта.
Очакваше се лидерите да не използват супер меки гуми в тази начална фаза, но в последните и минути все пак дори Райконен и Рикиардо прибягнаха до това презастраховане. Пилотите на Мерцедес очаквано не стигнаха до там и въпреки това Хамилтън успя да постигне най-добро време. Розберг дълго време бе втори, преди в края на сесията Магнусен да подобри времето му.
Първата част приключи няколко секунди предсрочно, след като Маркус Ериксон от екипа на Катерам да допусне грешка на втория шикан и да се спре в мантинелите. Шведът очаквано бе в групата на отпадналите. Първи под чертата на 17-а позиция се нареди Пастор Малдонадо, който получи за пореден път повреда в своя Лотус. Зад него на минимална разлика се наредиха Чилтън и Бианки от Маруся, следвани от Кобаяши и Ериксон с Катерам. Последното място бе за нестартиралия в тази сесия Гутиерес.
Маса, Розберг, Хамилтън и Ботас поведоха след първите опити във втората част, направени със супер меките гуми. Алонсо бе пети, следван от Рикиардо, Бътън, Хюлкенберг и Райконен. Верн бе последният пилот в топ 10, като под чертата в този момент оставаше Себастиян Фетел. След като Магнусен измести Райконен с едно място, в първата десетка остана само една кола със задвижваща система на Рено – тази на Рикиардо.
Фернандо Алонсо бе единственият пилот, който се отказа от втори опит в края на тази част, явно чувствайки се сигурен във времето си. Розберг успя да подобри с доста времето си, вдигайки летвата до 1:15.2 мин. Веднага след него Хамилтън подобри времето на съотборника си с 0,2 сек. Така пилотите на Мерцедес отново излязоха начело, следвани от тези на Уилямс. Маса изпревари Ботас, а зад тях се наредиха Рикиардо и Фетел от екипа на Ред Бул. Последните четири места в топ 10 останаха за Алонсо, Бътън, Райконен и Верн.
Под чертата в тази втора част пък се оказаха Хюлкенберг (Форс Индия), Магнусен (Макларън), Перес (Форс Индия), Грожан (Лотус), Квят (Торо Росо) и Сутил (Заубер).
Никой от пилотите не бързаше да излиза на пистата в началото на решителната част от квалификацията. Все пак Ботас постави началото с време от 1:15.550 мин. Веднага след него на пистата се появиха болидите на Мерцедес, придружени от Алонсо.
Розберг успя да подобри времето му с повече от 0,5 сек. ставайки първият пилот с време под 1:15 мин. Хамилтън изостана на по-малко от 0,1 сек от съотборника си, оставяйки Ботас и Маса на трето и четвърто място. Рикиардо и Фетел пък заеха пето и шесто място след тези първи опити, последвани от Алонсо, Верн и Бътън. Райконен бе единственият пилот, който реши да се включи в борбата само с един опит.
Розберг успя да подобри минимално времето си, докато Хамилтън загуби ценни стотни във втория сектор. Така борбата между двамата бе решена в полза на германеца. Трети изненадващо спрямо представянето в първите две части се класира пък Себастиян Фетел, направил чудесна финална обиколка. Ботас и Маса заеха четвърто и пето място, а шести остана Рикиардо. Последните места в топ 10 бяха разпределени между Алонсо, Верн, Бътън и Райконен.
Така във второ поредно състезание Розберг ще стартира пред своя съотборник Хамилтън и ще има шанса да увеличи още преднината в класирането при пилотите.