Себастиен Ожие излезе начело в рали Сардиния в Италия. Съотборникът му във Фолксваген Яри-Мати Латвала, който водеше от петия етап на надпреварата, трябваше да сменя колело. Финландецът загуби толкова време, че не само Ожие, но и Мадс Остберг (Ситроен) излезе пред него.
Латвала все пак завърши втория ден на трета позиция, а четвърти е Андреас Микелсен с третото Поло R WRC, който преодоля проблем с амортисьор. Авансът на Ожие е голям – 1:40.2 мин, Яри-Мати е на около 22 секунди зад Остберг.
– Какъв ден! – възкликна Ожие в края на съботната битка. – Мисля, че с Яри-Мати направихме добро шоу за феновете. И двамата карахме на лимита. Той даде фантастично време в първата отсечка, след това аз наваксах. Накрая ни се обадиха, че е изгубил време и ние спряхме да рискуваме толкова. Сега сме в страхотна позиция да спечелим отново ралито. Но ни предстоят четири трудни етапа без сервиз, което изисква максимална концентрация.
Норвежкият пилот на Ситроен пък сподели, че в началото е бил особено внимателен по етапите:
– И дума не можеше да става за поемане на рискове. Второто ни място показва, че стратегията е правилна. Имаме доста сериозен аванс спрямо третата позиция, а и все още има какво да подобрим в представянето си. Просто трябва да продължим и да стигнем финала на ралито!
Латвала философски прие случилото се и каза, че надпреварата още не е приключила. Той е убеден, че може да си върне поне втора позиция.
– Разочарован съм, разбира се, че вече нямам шанс да спечеля. Но денят не премина по план. Във втората отсечка загубихме време заради фалшив алармен сигнал – оказа се дефектен сензор. Предупреждението бе, че водата достига критично висока температура, но като спряхме, то изчезна и продължихме. Следобед излязох настрани в началото на 60-километровата отсечка и повредих едно от задните си колела. Загубихме около две минути, докато го сменим – обясни Яри-Мати.
Микелсен също е готов за битка през последния ден, убеден, че подиумът все още е достижим.
Пета позиция във временното генерално класиране заема Елфин Еванс, следван от Мартин Прокоп, Хенинг Солберг, Халид ал Касими, Лоренцо Бертели, Бернардо Соуса и т.н.