Тиери Нювил води в рали Хърватия след първия ден на надпреварата, която е трети кръг от световния рали шампионат за 2021 г. На 7,7 сек зад пилота на Хюндай е Себастиен Ожие, следван само на 0,3 сек от съекипника си в Тойота Елфин Еванс.
#WRC
🏁 O/A after SS8/ End Day 11. 🇧🇪 #Neuville
2. 🇫🇷 Ogier +7.7
3. 🇬🇧 Evans +8.0
4. 🇪🇪 #Tanak +31.9
5. 🇮🇪 #Breen +54.8
6. 🇫🇷 Fourmaux +1:14.7
7. 🇬🇧 Greensmith +1:21.7
8. 🇫🇷 #Loubet +1:31.5
9. 🇯🇵 Katsuta +2:23.2#HMSGOfficial #CroatiaRally pic.twitter.com/2b9F7JHqZe— hmsgofficial (@HMSGOfficial) April 23, 2021
Нювил поведе от началото на деня, макар в началото да се оплака, че няма прилепяне
„Сцеплението беше нулево. Освен това направихме един огромен скок с тежко приземяване, което бе болезнено. Карах толкова добре, колкото мога. Автомобилът върви като хората, използвам и максимума от стратегията. Сцеплението продължи да се променя до обяд“, обясни белгиецът.
В петата отсечка Нювил се завъртя и загуби малко време, но запази лидерството.
„Пътят бе по-сух от сутринта, но траекторията не бе напълно чиста. На моменти можех да рискувам повече, но все пак сме на твърде ранен етап от ралито“, допълни той.
#WRC
SS8 🇭🇷 #Neuville
⏱ 4:51.2 (+1.4)
▶ Second quickest through so far
„We had a small moment as we were trying to push a bit more. Nothing major though.“#HMSGOfficial #CroatiaRally pic.twitter.com/pXoXxxrKQY— hmsgofficial (@HMSGOfficial) April 23, 2021
Ожие натисна сериозно следобед и в последната петъчна отсечка успя да задмине съотборника си Еванс, заемайки второто място. Той също имаше известни проблеми в началото на деня, включително спукана гума.
„В битката сме и това е страхотно. Колата върви добре. Беше истинско удоволствие да я карам следобед. Но ни предстои още доста от уикенда и мисля, че ще направим добра битка с Тиери и Елфин“, каза французинът.
Еванс каза, че сутринта трудно е намерил необходимото сцепление.
„Следобед ни липсваше малко скорост, а направихме и няколко дребни грешки. Не беше перфектен ден, но не бе и ужасен“, добави уелсецът.
Още в първата отсечка от петъка пък отпадна Кале Рованпера. 20-годишният финландец падна в дере
За щастие той и навигаторът му Йоне Хутунен са невредими.
„Много се ядосах“, призна младежът. „Цялата първа отсечка бе супер хлъзгава (От Танак коментира, че все едно е карал на лед – б.а.) и се борех с нестабилност на предната част на колата. Опитах се да натисна, но в бързия десен завой сцеплението просто изчезна и излетяхме от пътя директно в дърветата. Много съжалявам за отбора. Беше моя грешка и ще си взема поука от нея.“
Механиците на Тойота прегледаха Ярис WRC-то, след като то бе прибрано в затворения парк. Те обаче установиха, че щетите са твърде тежки, за да може Рованпера да продължи ралито.
ROVANPERÄ: 📺 Clip of @KalleRovanpera‘s off on SS1 of Croatia Rally 2021. Crew OK.
🇭🇷 @TGR_WRC | @OfficialWRC | @croatia_rally | @JonneHalttunen | @fia | @pirellisport | #WRCjp | #WRC | #croatiarally | #KR69 🎩 @ChristianWRC1pic.twitter.com/KExQLGeqla
— Rallying UK 🌐 (@RallyingUK) April 23, 2021
That was a hard one for @KalleRovanpera ☹️ both him and co driver are safe 👌#wrc #redbull #Motorsport #CroatiaRally pic.twitter.com/QVWjjioAQU
— Red Bull Motorsports (@redbullmotors) April 23, 2021
ℹ️ After inspecting the damage sustained to the car in SS1, we confirm that @KalleRovanpera and @JonneHalttunen will sadly not be able to restart at #CroatiaRally.#ToyotaGAZOORacing #YarisWRC #WRC pic.twitter.com/nA78hv25e8
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) April 23, 2021