През уикенда за Гран при на Емилия Романя отново имаше спорове относно спазването ограниченията на пистата. Рейс контролът обяви три завоя, на които се следяха лимити, но на различни места в кривите, както и спрямо различни точки в тях. Ландо Норис загуби най-добрата си обиколка в Q3 заради преминаване ограниченията на трасето на девети завой. Същевременно Люис Хамилтън и Макс Верстапен бяха заснети на друго място, където обаче лимитът бе постановен по различен начин. Всичко това доведе до дискусии защо изобщо има подобни изкуствени граници и защо ако все пак има, то те не са по цялото трасе.
Наскоро Джордж Ръсел заяви, че трябва да се използват естествените граници на пистите. Същото е мнението и на бившия пилот от Формула 1 Александър Вурц, който е председател на асоциацията на пилотите в Гран при (GPDA – Grand Prix Drivers Association).
„Винаги съм бил против изкуствените граници на пистите. Трябва да се използват естествените ограничения. Трева или чакъл и се получава лесно“, заяви Вурц
Австриецът допълни през ORF, че ако ограниченията бъдат премахнати изцяло, това би създало друг проблем.
„В такъв случай автомобилите биха излизали още два-три метра встрани, надясно. Това на практика би елиминирало зоната за сигурност и обезсмислило обезопасителните изчисления на рейс директора. Така че той всъщност няма кой знае какъв избор“, обясни Вурц.
Според Карлос Сайнц правилата трябва да са уеднаквени за цялата писта.
„Фактът, че в един завой ограничението е бялата линия, в друг – върхът на кривата например е объркващ не само за феновете, но и за пилотите“, допълни пилотът на Ферари. „Вече споделих мнението си с ФИА. Трябва да опитаме да имаме едни и същи правила за всички завои.“
На Имола и през трите дни на състезателния уикенд изискванията по отношение лимитите на трасето бяха едни и същи за разлика от тези в Бахрейн. Там имаше различни условия за тренировките, квалификацията и състезанието. Вследствие на това многократно излизане на Люис Хамилтън извън ограниченията на четвърти завой в надпреварата не бе санкционирано. След маневрата за изпреварване на Макс Верстапен обаче пилотът на Ред Бул трябваше да върне позицията на съперника от Мерцедес.
View this post on Instagram