Тойота №7 води в 82-ото издание на 24 часа на Льо Ман след изтичане на 5 часа от денонощната надпревара.
Старт на състезанието даде двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо.
Алекс Вурц потегли добре и изведе Тойота №7 напред в първия час. Сравнително леко той натрупа известен аванс и поддържаше преднината си, докато зад него се разрази френетична битка. Никола Лапиер (Тойота №8) се бореше с пилотите на Ауди Андре Лотерер и Марко Бонамони след първите спирания в бокса (всички бяха задминали Порше-то с №14, което се оказа с проблеми в горивната система). Японският автомобил имаше предимство при скоростта на правите, но въпреки това изостана спрямо съперниците си.
Том Кристенсен (Ауди №1) и Тимо Бернхард (Порше №20) също се бореха. В пита пък Вурц бе пуснат точно пред Лотерер. Екипът на австриеца бе разследван за инцидента.
Истинската драма се случи през втория час на състезанието, когато кратък, но силен дъжд предизвика истински хаос на пистата. Пороят предизвика катастрофи с два от LMP1 автомобили – Ауди №3 с Марко Бонамони зад волана и Тойота №8 с Лапиер. Първата кола отпадна директно от състезанието, докато Никола успя да закара своята до питовете, където тя бе поправена. Марко вървеше в бавна група автомобили на наводнена част от трасето, Лапиер се завъртя, блъсна бариера и помете Бонамони след това, който пък удари Сам Бърд, чието Ферари също не можеше да продължи след инцидента.
– На старта всичко беше наред, всички потеглиха нормално. След като започна да вали обаче, бе изключително трудно да оцелееш. Имаше страхотен аквапланинг на правата. За щастие колата вървеше направо и успях да се задържа на пистата – обясни Вурц.
На пистата излезе кола за сигурност, Вурц продължи да води пред Лотерер, а Бернахрд излезе трети. Порше-то с №20 поведе колоната през третия час, когато нова буря предизвика втора поява на сейфти кара. Вурц влезе в пита, когато заваля и бе сменен от Стефан Саразен. Същото стори и Лотерер, като в Ауди №2 седна Беноа Трелюе. Така Бернхард излезе пръв, като в лидерската обиколка бяха и останалите в надпреварата две коли на Ауди. Тойота №8 се върна на трасето с изоставане от 8 тура.
Четвъртият час премина без особени драми. Във водещото Порше седна Брендън Хартли, втори излезе Саразен, който изведе Тойота начело през петия час.