Джеймс Алисън не иска да е шеф на екипа на Мерцедес, заяви Тото Волф по време на уикенда за Гран при на Емилия Романя. Така ръководителят на екипа от Бракли отговори на появилия се слух, че английският инженер е подготвян за неговото място. От Мерцедес съобщиха, че Алисън напуска поста на технически директор, който ще бъде зает от Майк Елиът.
„Джеймс е напълно, абсолютно способен да е шеф на отбора, в който го уважават толкова много. Той обаче каза: „Съвършено никога не бих вършил това“. Постът на шеф на тима изисква различни умения и Джеймс заяви: „Не. Благодаря, не““, обясни Волф
„Двамата разговаряме многократно всеки един ден. Той координира стратегическата посока на Мерцедес Моторспорт и Мерцедес Гран при. Преди година или две решихме в един момент да създадем длъжността главен технически директор (CTO – Chief Technical Officer). Тогава обсъдихме и поста шеф на тима – Джеймс даде ясно да се разбере, че не е за него. От тогава започнах да се оглеждам и да наблюдавам кой върши добра работа, така че най-накрая да мога да отстъпя от цялата тази лудост.“
Джеймс Алисън бе технически директор на Ферари до средата на 2016 г., когато почина съпругата му. Твърди се, че молбата му да се прибере за известно време при трите си деца във Великобритания след това е била категорично отхвърлена от Серджо Маркионе. Вследствие на това Алисън подаде оставка и през февруари 2017 г. от Мерцедес обявиха, че са го привлекли в Бракли. Сега 53-годишният английски инженер сподели, че предпочита да напусне конкретния пост, докато все още е полезен, отколкото да стане „за срам в някакъв момент“.
„Тази ситуация е не само възможност за Майк. Тя има ефект в цялата компания. И като цяло е нещо много здравословно за отбора. Знам, че постъпвам правилно. Но нещо в мен крещи: „Какво, за Бога, правиш?!“ Тази работа е перфектна, но аз постъпвам както трябва за себе си. И определено е правилно за тима. Но съм убеден, че ще мога да поглеждам към този успешен период, който за щастие изживях толкова късно в F1 кариерата си с мисълта какъв късмет съм имал да попадна точно в тази група от хора и да съм технически директор на несъмнено най-успешния и изумителен отбор във Формула 1, който някога е съществувал“, сподели инженерът.
„Когато почувствах, че това е правилното за мен действие и че най-добре за отбора е да отстъпя, мислех, че ще си седна на дивана и от там ще подкрепям екипа. Не съм си представял, че ще има място за мен, след като напускам тази брилянтна позиция. За щастие Тото видя нещата малко по-различно. И заедно намерихме начин, по който мога да продължа да допринасям за отбора.“
„Отдавна стигнах до това решение в собствената си глава. Впоследствие то изисква известно време да подредиш нещата, за да се случи. Решението беше доста ясно оформено в главата ми още през 2019 г. След това бе просто въпрос на организация кога да се случи така, че организацията да продължи да става по-силна в резултат предаването на поста на наистина силен инженер като Майк Елиът. Освен това всичко трябваше да се случи така, че екипът да продължи безпроблемно да се бори за титлата.“
💜 1-1 🧡 Next up, Portugal! pic.twitter.com/FrYQSo4Wh0
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 19, 2021