Начало ТОП Суперколата Audi RS e-tron GT бе представена в София

Суперколата Audi RS e-tron GT бе представена в София

1229
0

Новият изцяло електрически флагман на Audi представиха в София официалните вносители на марката у нас от Порше БГ

Това бе първата премиера в Европа на супер автомобила RS e-tron GT на живо пред медиите, а по-късно и пред гости на компанията.

Автомобилът е в две изпълнения – силният е-tron GT и показаната супер версия RS e-tron GT. Моделът е олицетворение на технологично превъзходство в електрическата автомобилна индустрия. В огромна степен RS e-tron GT е модерна интерпретация на класическия Gran Turismo с поглед към бъдещето. Формата е изключително завладяваща и аеродинамична. Коефициентът на обтекаемост е едва 0,24. Версиите са със стъклен покрив или такъв от карбон, от който са направени и много други детайли за олекотяване.

Елегантното купе с четири врати съчетава емоционален дизайн с мощно задвижване на четирите колела. Теглото е разпределено 50 на 50 между предния и задния мост. Електрическата система за задвижване на четирите колела е с по един постоянно възбуден електромотор (PSM) на предния и на задния мост, двустепенна трансмисия на задния мост. Общите стойности за мощност и въртящ момент при Audi e-tron GT quattro са 350 кВт (476 к.с.) и 630 Nm (640 Nm в режим Launch Control Boost). При RS e-tron GT мощността е 440 кВт (598 к.с.) и 830 Nm. В рамките на максимум 2,5 секунди силата на моделите може да се увеличи до 390 кВт (530 к.с.) и респективно 475 кВт (646 к.с.). Boost-мощност с помощта на Launch Control. Ускорението от 0 до 100 км/ч е 4,1 и съответно 3,3 секунди (за RS-модела).

Автомобилите са с интелигентно управление на рекуперацията и движението по инерция, с рекупериране на спирачна енергия до 265 kW

Така не по-малко впечатляващ е и пробегът от 487 км (по WLTP) за е-tron GT, който осигурява батерията с 85 kWh капацитет. Нейната 800-волтова технология позволява и зареждане с постоянен ток с мощност до 270 kW, стига да има от къде.

Ходовата част също залага на идеалния баланс между динамика и комфорт. Технологии като Audi drive select, управление на всички колела, регулируеми амортисьори, трикамерно пневматично окачване, електрическо двойно предаване и блокаж на задния диференциал имат сериозен принос в тази насока. Колелата са с размер до 21 цола, а спирачките – по желание предлагани във вариант от карбон и керамика – имат диаметър 420 милиметра.

Както всеки друг автомобил на марката e-tron GT и RS e-tron GT също разполагат с богати възможности за свързаност

Инфотейнмънт оборудването, онлайн услугите на Audi connect, както и асистиращите системи за водача отговарят на последните тенденции в съответните области. И тъй като един толкова динамичен автомобил трябва и да звучи добре, Aуди предлага за e-tron GT специално композиран за модела звук. Звученето е мощно и прогресивно – точно както подобава на Audi.

Моделът е вече на българския пазар и може да бъде поръчан в дилърската мрежа на Порше БГ. Цената на е-трон GT quattro започва от 203 876 лв., за RS e-tron GT съответно от 276 827 лв.