Следващите 6-7 надпревари от сезон 2021 във Формула 1 ще са жизненоважни за Себастиан Фетел, смята Марк Уебър. Австралиецът бе съотборник на Фетел през годините, когато немският пилот спечели четирите си титли във Формула 1 и го познава добре. Себастиан премина в екипа на Астън Мартин от 2021 г. Началото на общата им работа обаче не бе добро. В първия състезателен уикенд Себастиан не прескочи Q1, получи две санкции и 5 наказателни точки в рамките само на два дни.
В интервю за racefans.net Уебър посочи, че е трудно да се разбере какво точно се е случило във Ферари през последните години, но е било очевидно, че бившият му съекипник е търсел смяна на обстановката.
„Един пилот обаче винаги е преценяван по представянето си в колата. Според мен той ще е по-щастлив в Астън Мартин. Със сигурност е по-щастлив от понеделник до петък. Но какво се случва, когато работи хронометърът? Това е най-сериозният барометър и той го знае по-добре от всеки друг. Фетел е най-строгият критик сам на себе си. Ще се упреква изключително сериозно. А подобна ситуация е лесно да излезе извън контрол. Това трябва да е мисията му сега. Да не позволи нещата да излязат извън контрол, да се върне „на седлото“ и да се разбере някак с тази кола.“
„Няма значение как се казваш или какво имаш в стаята си с трофеи. Трябва да се справяш през всяка една година във Формула 1 – Фетел чудесно знае и това. Затова следващите 6-7 надпревари ще са жизненоважни за него“, посочи Уебър
От Астън Мартин неколкократно повториха преди сезона, че един четирикратен световен шампион не забравя как се кара. Същото каза след Гран при на Бахрейн и шефът на друг отбор – Андреас Зайдл, който ръководи Макларън.
Себастиан не е забравил как да кара. Има причина за това да е четирикратен шампион. Той направи силни състезания и с Ферари, ще има такива и с Астън Мартин. Мисля, че ще видим страхотни резултати от него тази година. Очаквам да се пребори“, каза Зайдл.
Самият Фетел сподели преди Гран при на Емилия Романя, че допълнителната седмица между първите два старта е дала възможност на тима му за по-обстоен анализ.
„Така имахме шанс да прегледаме данните и да разберем какво трябва да подобрим по AMR21. Като писта Имола е много различно предизвикателство от Бахрейн. Там може наистина да се атакува и нямам търпение за надпреварата“, допълни той.
View this post on Instagram