Subaru представи миналата година новото поколение на BRZ и дойде ред на следващата генерация на GT86. Но при Toyota положението е малко по-различно – моделът вече е GR86 (все пак Gazoo Racing осъществява мащабни състезателни програми) и той става третият член на гамата на спортната подмарка GR.
GR 86 is coming.#GR86#SPORTSCARFOREVER#TGRgram #TOYOTAGAZOORacing #GR https://t.co/nnzOTKXIqw pic.twitter.com/OyT004oM6O
— Toyota Gazoo Racing Global (@en_toyota) April 5, 2021
С дължина 4,4 метра и широчина 1,7 метра GR86 запазва компактните размери на модела, който замества. Теглото на колата вече е 1270 кг, тоест с 50 повече от GT86. Дизайнът на новото поколение е напълно очаквана еволюция на този на предишната генерация.
Тепърва предстои уточняването на това как ще изглежда версията на GR86 за европейските пазари. Най-вероятно опционалните амортисьори Sachs при GT86 ще станат част от серийното оборудване, като същото важи и за спирачките Brembo.
Продължаването на съвместната работа със Subaru по отношение на този модел означава, че BRZ и GR86 споделят 4-цилиндровия боксер, който вече се появи при BRZ. Но в сравнение с GT86 работният му обем е нараснал от 1998 на 2387 куб.см. Данните при GR86 трябва да са сходни с тези на BRZ – 231 конски сили мощност и 6,3 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч. Това е подобрение с 1,3 секунди в сравнение с предишното поколение.
GR 86 is coming.#GR86#SPORTSCARFOREVER#TGRgram #TOYOTAGAZOORacing #GR https://t.co/gNCTSJi9Ks pic.twitter.com/yvciM0tCHs
— Toyota Gazoo Racing Global (@en_toyota) April 5, 2021