Финалът на Гран при на Бахрейн, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2021, до такава степен развълнува всички, че кой ли не се включи с анализ на състезанието. Поредният такъв е на бившия шеф на Бенетон и Рено в F1 Флавио Бриаторе. Колоритният италианец бе категоричен, че от Ред Бул са сбъркали стратегията, но правилно са инструктирали Макс Верстапен да върне позицията на Люис Хамилтън.
„Грешката им беше, че не извикаха Верстапен в пита по-рано, защото той си изхаби гумите, а Хамилтън му взимаше по 0,3-0,4 сек на обиколка“, заяви мнението си Бриаторе
„Инструкцията да върне позицията накрая? Правилно решение на отбора, защото видяха какво стана. А и им се обадиха. Това е нормално.“
Бриаторе очаква Мерцедес пак да спечели шампионата, но след сериозна битка с Ред Бул.
„Те могат да водят такава борба, като се има предвид представянето на Верстапен“, заяви италианският бизнесмен.
Флавио Бриаторе не е чужд на противоречиви ситуации по време на състезание от Формула 1. В 14-ата обиколка на Гран при на Великобритания през 1994 г. Михаел Шумахер получава 5 секунди stop-go наказание за изпреварване на Деймън Хил по време на загряващия тур
Немският пилот не изпълнява санкцията до 21-ата обиколка. Заради това му е показан черен флаг, което означава дисквалификация и незабавно да се прибере в бокса. Знамето при това му е показано два пъти. Бриаторе оспорва наказанието с довода, че е имало неразбирателство по отношение на първата санкция. Шумахер влиза в бокса в 27-ия тур, за да изтърпи петте секунди и завършва втори надпреварата.
Стюардите на Гран при на Великобритания налагат на Бенетон 25 000 долара за игнориране на наказанието и черния флаг. Случаят стига до Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА. Глобата е увеличена на $500 000, на Шумахер е забранено да участва в два старта и е дисквалифициран от състезанието. Отборът обжалва решението, но не постига успех.
Друг прочут случай пак с участието на Михаел Шумахер в Гран при на Великобритания, но вече без Бриаторе – през 1998 г. – също има противоречия относно изпълнение на санкция
2 обиколки преди финала германецът води, но е наказан с 10 секунди за изпреварване на Алекс Вурц при кола за сигурност на трасето. Той влиза в пита в края на последния тур и на практика печели победата в бокса.
След състезанието от Ферари протестират, че наказанието е трябвало да бъде наложено в рамките на 25 минути след инцидента. Това се случило 31 минути след станалото. Освен това получили написана на ръка бележка, в която имало посочено „stop-and-go или 10 секунди“. Стюардите заявяват, че са имали предвид втория вариант – 10 секунди към времето на пилота. Това обаче не променя резултата и от Макларън подават протест с искане за наказание от 25 секунди. Международният апелативен съд постановява, че са допуснати грешки както при срока за налагане на наказание, така и по отношение на санкцията. Добавено време се използва като наказание за нарушения от последните 12 тура на състезание, а случаят с изпреварването на Вурц е от по-рано.
View this post on Instagram