Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес доминира и във втората тренировка

Мерцедес доминира и във втората тренировка

10
0
Люис Хамилтън

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг бяха най-бързи и във втората тренировка преди Гран при на Австрия, на обновената писта Ред Бул Ринг край градчетата Шпилберг и Целтвег. Те останаха все така далеч пред останалите, като в топобиколките им с по-меките гуми за уикенда суперсофт Хамилтън бе чувствително по-бърз от съотборника си с 0,337 сек.

Трети, на почти 1 секунда остана Фернандо Алонсо с Ферари, който на сравнително студената и хлъзгава писта успя отново добре да се адаптира, както бе в петък и в Канада. Зад него се подредиха пилотите на Уилямс Ботас и Маса, следвани от тези на Ред Бул Фетел и Рикиардо.

Противно на предварителните прогнози втората тренировка започна при доста по-добро време от първата днес. Температурата на асфалта достигна 27 градуса, а тази на въздуха 18. В хода на изпитанията стана и още по-топло.

След проблемите сутринта Адриан Сутил бе със сменен турбокомпресор, Нико Розберг – с нова помпа на охлаждането на ERS, а Маркус Ериксон – със заменени компоненти в блокиралата електрическа система. Комисарите пък разследваха дали Жан-Ерик Верн не е използвал сутринта допълнителния комплект гуми софт 30 сек повече над позволеното време – първите 30 минути.

Във втората тренировка пилотите започнаха традиционно със следващия комплект софт, като имаха на разположение и още по един чифт суперсофт.

Пилотите на Ред Бул се забавиха доста с началото на опитите си. По подовете и на двете коли имаше щети от излизането им на последния завой преди обяд.

В първите серии за вторите 90 минути Алонсо поведе с обиколка под 1:11 мин, но Хамилтън и Розберг бързо го изпревариха. Люис бе по-бърз само с 0,039 сек и помоли да го държат в течение за температурата в гумите.

Нико пък обясни, че задницата бяга при влизането в 4-ти завой. Двамата направиха и сравнително най-дълги серии от съответно 10 и 12 обиколки.

Трето време с тези гуми записа Ботас, който измести от тази позиция Алонсо до края на първите 30 минути. Маса бе пети, а зад него се подреди Рикиардо.

Веднага след като измина първата една трета  от времето Жул Бианки с Маруся пръв се появи на пистата със суперсофт.

Дженсън Бътън, чийто Макларън е сериозно обновен този уикенд – с ново предно крило, кутии за спирачките и под – докладва, че нищо позитивно не се случва с промените по предното крило. Грожан пък се оплака, че ужасно се пързаля на втори завой.

54 минути преди края и Нико Розберг излезе на пистата със супер софт. Той направи рекорден първи сектор, но след това не бе така бърз във втория и подобри времето на Люис с гуми софт само с няколко хилядни. Секунди по-късно Хамилтън, също със суперсофт бе по-бърз с цели 0,747 сек (!), а направи още една супербърза обиколка за 1:09.542 мин, с която се отдалечи на 0,857 сек.

Алонсо също вече бе със най-мекия тип гуми и записа трето време, но на 0,818 сек, които станаха 0,928, след като Люис бе още по-бърз.

Съотборникът му Кими Райконен бе осми на над 1,322 сек. Двамата пробваха различни детайли сутринта, като нов единичен пилон на задното крило с много интересно малко крило над светлината и различни корпуси. Колата обаче оставеше доста нестабилна при влизане в трети завой, като покачването на температурите и отлагането на гума, не е добра новина за тях.

Райконен отново имаше по-големи проблеми с управлението и в самия край на тренировката едва удържа колата на последния завой, излитайки от асфалта както пилотите на Ред Бул сутринта.

С меките гуми Ботас остана зад Алонсо, но бе близо и направи много добра дълга серия.

В следващите минути до края всички тестваха предимно начина на работа на суперсофт в дълги серии от обиколки за неделното състезание, като в колите имаше много повече гориво.

Алонсо получи обаждане от Андреа Стела, че в дълга серия скоростта му е много добра и сравнима с останалите без Мерцедес.

Бътън, който записа добро 6-то време в късите серии, с повече гориво определи своя Макларън като неуправляем и се обади, че май са прекалили с натиска на предната част. Рикиардо стигна до осма позиция и бе инструктиран да внимава с консумацията на гориво.

В последните минути повечето пилоти се върнаха към проби на по-твърдите гуми софт с повече гориво в колите и при променени условия.