Екатерина Стратиева и Кармен Поенару (Ситроен C2 R2 Max) завършиха на втора позиция при дамите на рали Ипр, шести кръг от европейския рали шампионат (ERC). Фреди Лоикс (Шкода Фабия S2000) спечели белгийската надпревара с бившия автомобил на Димитър Илиев.
Участието на Стратиева в Белгия бе съпътствано от куп проблеми и въпреки това тя се пребори за второто място при жените. Първа в дамския шампионат очаквано завърши Мелиса Дебакер (Пежо 207 S2000), която дори спечели точки за генералното класиране, а на трета позиция остана Жули Девале (Ситроен DS3 R1).
– Това състезание бе пълен кошмар. Не мога да повярвам, че стигнахме до финала, защото всичко беше против нас – заяви Стратиева след края на надпреварата. – Проблемите започнаха още в петък, когато трябваше да карам последните два етапа без прожектори и едва виждахме пътя. На всичкото отгоре и спирачките не бяха наред. В събота нещата сякаш потръгнаха, но за кратко. Първата група отсечки мина добре, но в началото на втората колата започна да трасе и едва се добрахме до сервиза. Имах чувството, че във всеки един момент двигателят и скоростната кутия щяха да се разпаднат. Оказа се, че се е скъсала една от опорите, но за мой късмет Флорин Тинческо от моя тим вече беше отпаднал и механиците взеха части от неговия автомобил, за да оправят моя. Кошмарът продължи и в следващите четири етапа. Заради един откачен кабел започнаха да светят куп аларми. Оказа се, че и двигателят губи масло, а нямахме никакво време да спрем, за да проверим какво се случва. Накрая останахме без избор, паркирахме автомобила и въпреки че направихме задръстване зад нас, доляхме масло и продължихме. Пълен кошмар! Добре че след отпадането на Тинческо взехме неговите фарове за двете нощни отсечки и се добрахме някакси до финала.
Стратиева е начело в шампионата на дамите с десет точки от пет старта, а на седем зад нея са Дебакер, Мартина Данелова и Инеса Тушканова с по три. До края на сезона остават пет старта, което прави Стратиева и Поенару фаворити за титлата.
– Радвам се, че бях тук и участвах в такава истинска битка. Най-важното беше да не допускаме грешки. Много големи и опитни пилоти не успяха да завършат, докато ние стигнахме до финала, което бе и целта ни – допълни Екатерина.
В списъка на отпадналите бяха и фаворитите от екипа на Пежо Крейг Брийн и Кевин Абринг, както и заводският пилот на Шкода Есапека Лапи. Това отвори пътя на Фреди Лоикс към рекордната девета победа на рали Ипр.