Начало Рали Хюндай с промени по i20 WRC за рали Полша

Хюндай с промени по i20 WRC за рали Полша

23
0
Тиери Нювил

Тимът на Хюндай ще има промени по окачването и диференциала на i20 WRC за предстоящото рали Полша. Надпреварата е нова не само за тима от Алценау, но и за останалите отбори, тъй като отдавна не е фигурирала в календара на световния шампионат.

Отборът отново ще е с три автомобила в състезанието – с Тиери Нювил, Юхо Ханинен и Хейдън Падън. Те ще трябва да изминат общо 350 състезателни километра, разпределени в 21 скоростни етапа. Сервизната зона е отдалечена от някои от отсечките, което прави работата на целия тим още по-сложна. Целите остават същите – да се измине цялата дистанция и да се трупа опит на нов терен. Отборът тества в Полша след рали Аржентина, като Нювил и Ханин караха по два дни, а Падън – един.

Имаше много положителни неща в представянето ни в Сардиния, включително първата ни двойна победа в отсечка. Смятам, че сега сме по-силно като екип в резултат на опита от тази надпревара, която със сигурност не бе лесна. Полша е поредното ново рали за нас, но то е сравнително нова територия и за всички останали. Не е било в календара дълги години, множество етапи са напълно нови, включително тези в Литва, където WRC не е било досега. Отсечките са бързи, настилката е песъчлива и се изисква добро сцепление. Свършихме доста важна работа по окачването и настройките на диференциала между Аржентина и Сардиния, които ще са важни този уикенд. Няма да е леко, но затова сме тук – да учим – коментира шефът на тима Мишел Нандан.

Нювил взе победа през първия ден на състезанието в Италия, но след това ралито не се разви точно по план за него. Той все пак остана доволен от представянето там и ще използва наученото в Полша:

Настилката е доста мека – съвсем нов тип пътища за мен, които очаквам, че ще са трудни и за автомобила. Сигурен съм обаче, че ще са бързи. Трябва да видим и какво ще е времето.

Ханинен също бе пръв в етап по време на рали Сардиния, като дори за кратко излезе начело. С навигатора му Томи Туоминен бяха особено разочаровани след отпадането си и ще се опитат да компенсират в следващия старт. Финландците очакват трудно състезание, но поне са доволни, че имаха възможност да тестват в Полша.

Нямам търпение да карам в това рали, тъй като винаги съм предпочитал бързи състезания – заяви и Падън. – Условията при повторните преминавания ще са по-трудни, което ще прави преодоляването им по-сложно, така че ще трябва да извличаме максимума още при първото провеждане на отсечките. След Сардиния анализирах информацията с инженера си и набелязах две основни области в карането си, върху които да работя. Освен това ще изпитаме някои нови компоненти за автомобила, като сме убедени, че те ще ми помогнат да се чувствам по-добре зад волана.