Софтуерен проблем в стандартното ECU (което е произведено от Макларън Електроникс), а не в задвижващата система Рено е причина за спирането на Себастиан Фетел в самото начало на Гран при на Австрия. Това заяви шефът операции на пистата Роб Уайт на Рено Спорт F1 пред немското издание AMS.
Уайт го направи в отговор на критиките към френската компания за поредните грижи на Ред Бул. Шефът на отбора от Милтън Кийнс заяви след надпреварата на Ред Бул Ринг, че ситуацията не може да продължава по същия начин и нещо трябва да се промени в Рено. След това се заговори дори за това, че световните шампиони обмислят да купят спортното поделение Рено Спорт F1 и да започнат да правят сами двигатели и задвижващи системи.
– При натискане на копчето за изпреварване стандартната електроника е давала грешни данни при проверка легалността на командата. Електрониката прави проверка дали е разрешено ползването на съответния бутон. А този софтуер е еднакъв за всички – заяви Уайт.
При Фетел след определен период от време системата се рестартира автоматично и той потегли отново. В информацията се твърди, че Мерцедес и Ферари са калибрирали така системите си, че да игнорират грешката в стандартния софтуер.
Рено са адаптирали софтуера си, така че да избегнат проблема в бъдеще. Уайт признава, че е имало подобен случай с друг автомобил преди време, но с различни настройки на колата и с далеч по-малко последствия.
– Ние постигнахме сериозен напредък от началото на сезона досега, макар да не сме достигнали желаното от нас и от Ред Бул ниво. Ще продължим да работим с тях в рамките на това, което правилата позволяват. А понастоящем са разрешени промени по хардуера, свързани с подобрение на издръжливостта, безопасността и намаляване на разходите – допълни Уайт.
Той, че Рено Спорт F1 остава в Рено, които нямат намерение да продават спортния си департамент.