Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тото Волф: Макс е изключителен млад пилот, който ще е в радара...

Тото Волф: Макс е изключителен млад пилот, който ще е в радара на всички в бъдеще

2635
0
Люис Хамилтън, Тото Волф, Валтери Ботас
Люис Хамилтън, Тото Волф и Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Едногодишният договор на Люис Хамилтън вече предизвика дискусии дали англичанинът изобщо ще продължи да се състезава след 2021 г., дали е достатъчно мотивиран и за предстоящия сезон, както и кой пилот би бил привлечен от Мерцедес на негово място. По време на преговорите за контракта имаше слух, че седемкратният световен шампион се бори за клауза, която да му позволи блокиране идването на определени състезатели в тима от Бракли. Тото Волф отхвърли тези твърдения при обявяването на споразумението с Хамилтън. След представянето на новия F1 W12 обаче той бе запитан дали Кристиан Хорнер е прав в изявлението си, че ако Хамилтън не продължи да се състезава, то Макс Верстапен ще е номер едно в списъка на Мерцедес. Волф отговори отново, че екипът ще говори първо с настоящите си титулярни пилоти.

„Връзката, симбиозата, която имаме помежду си, се гради на общото разбиране какво искаме да правим в бъдеще. Такъв ще е случаят и при дискусиите дали Люис иска да продължи по-нататък.“

„Макс със сигурност е изключителен млад пилот, който ще е в радара на всички в бъдеще. Но при нас няма да има никакви флиртове навън преди да сме се разбрали напълно ясно с двамата ни пилоти“, заяви Волф

Верстапен ще е свободен в края на сезон 2021, ако представянето на Ред Бул не е достатъчно добро. Хорнер заяви, че условието не е свързано със задвижващата система и се опита да разсее съмненията около оставането на нидерландския пилот.

„Не можеш да принудиш един пилот да стои някъде, където не иска. Тук става дума повече за отношения, отколкото за договори. А аз смятам, че връзката ни с Макс е много силна. Той вярва в проекта и в онова, което правим. Вижда какво инвестира Ред Бул и вярва в екипа, в хората. Убеден съм, че няма да стигаме до договорни клаузи. В крайна сметка и ние искаме колата ни да е конкурентоспособна, не само той“, заяви Хорнер.

Самият Хамилтън заяви, че продължава да се състезава поради същата причина, поради която е започнал: защото обича надпреварите

„Изцяло съм мотивиран за предстоящия сезон. Още си обичам работата. Избрах едногодишен договор, за да видя как ще върви годината, къде ще сме по средата на сезона. Дали още ще сме в пандемия… Но това не означава, че не съм отдаден на спорта. За себе си съм взел важно решение и то е, че спечелването или не на титла няма да е решаващ фактор дали да продължа или не“, обясни Хамилтън.

„Аз започнах да се състезавам, защото обичам надпреварите. Смятам, че това винаги трябва да е сърцевината на работата ми. Ако всичко, заради което го правиш, са награди, титли… Аз бих се изгубил така. Разбира се, короната е мечтата, но за мен няма да е решаващият фактор. При мен нещата опират до това дали все още се усмихвам, когато излизам от пита.“