Първата специално разработена спортна версия- i30N, както и изцяло новия i30 Fastback бяха представени от HYUNDAI на официално събитие в Дюселдорф.
„i30 N е важна стъпка към укрепването на ценностите на марката, като ги обогатим с емоции и динамика,“ казва Албърт Биърман, Изпълнителен вицепрезидент, Изпитване и разработка на високодинамични автомобили. „Този автомобил е създаден да доставя невероятно удоволствие от шофирането за всеки. Той е проектиран така, че водачите да се усмихват дяволито, докато карат високодинамичния автомобил, и да усещат емоцията.“
i30 N е създаден да кара сърцето на водача да бие по-бързо, когато той или тя седне зад волана. Вместо да се фокусира само върху цифрите, Hyundai Motor избира да се съсредоточи върху удоволствието от шофирането и ударите на сърцето на водача в минута, вместо само върху оборотите в минута.
Тестван при екстремни условия на Нюрбургринг, първият високодинамичен модел на Hyundai майсторски навигира в остри завои, предоставяйки изключителна динамика при завиване.
Предлагайки голямо разнообразие от опции за персонализация, високодинамичните характеристики на автомобила могат да се настройват спрямо предпочитанията на водача и условията на пътя, осигурявайки балансирани режими на шофиране за удобно ежедневно пътуване на пътя или на пистата.
Hyundai i30 N е с 2.0 турбо двигател, а водачът има избор между пет основни режима на поведение. Най-вълнуващо пътно поведение и цялостно изживяване обещава да предложи специалният N-режим, при който се задейства активната изпускателна система и звукът й придобива по-спортно звучене.
Двулитровият двигател на i30 N е в два варианта на максимална мощност 275 или 250 к.с. Въртящият момент е 353 Нм, като автомобила се предлага с шестстепенна ръчна трансмисия. Hyundai i30 N ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.2 или 6.4 секунди в двата варианта на мощност , а максималната скорост на движение е ограничена електронно на 250 км/ч.
Втората модификация на моделното семейство i30, която бе представена е i30 Fastback
Този автомобил въвежда напълно нов вид купе в С-сегмента и е предназначен за онези от потребителите, които обичат стила, модата и класата.
Изисканият вид на този модел изразява същността на философията на Hyundai за премиум дизайн достъпен за всеки. Автомобилът е с луксозен дизайн, излъчване на спортно купе с по-нисък с 25 мм силует, в сравнение с i30 hatchback. Променено е и окачването, което е втвърдено с 15% спрямо i30 hatchback за още по-динамично шофиране. Харизматичният силует на i30 Fastback завършва с извит заден спойлер, който е интегриран в капака на багажника и продължава до задните светлини.
С-колоната и задното стъкло са вдъхновени от премиум сегмента и проектирани с елегантни форми. Скосената странична линия на автомобила допълва чувството за динамично движение напред. Благодарение на удължения силует, колата е с обща дължина от 4455 mm – 115 mm по-дълъг от варианта i30 hatchback.
Hyundai i30 Fastback ще предлага избор между два бензинови турбодвигателя- 1.4 T-GDI със 140 к.с. и 1.0 T-GDI със 120 к.с.. Скоро след това ще бъдат добавени и два дизелови – 1.6 със 110 к.с. и 136 к.с.