Шефът на отдела за представяне на Уилямс Роб Смедли вдигна ръка и си призна, че носи пълната отговорност за днешното решение на тима да изчака в първата фаза на квалификацията. Това доведе до отпадането от тази фаза и на двамата пилоти Фелипе Маса и Валтери Ботас.
Смедли, който години наред бе рейсинженер на Маса и е един от най-откровените и открити хора в падока, бе категоричен, че той е взел решението и не иска да се крие зад някакви общи дискусии. После обясни, че наистина решението се взима след обсъждане и че опитен пилот като Фелипе винаги има думата, но в крайна сметка той е човекът, който носи отговорността и я поема напълно.
– Вижте, когато се боритe за място в топ 10 и се опитвате да спестите три комплекта интермедиии и меки гуми, е ясно, че ще чакате до последния момент. Понякога има опасност да се случи това, което стана днес, но това е, защото наистина се стремяхме да отидем отново много напред – обясни инженерът, докато синът му си играеше да отваря и затваря новите плъзгащи врати в моторхоума на тима.
Смедли обясни още, че подобни грешки, както и тези в Австрия с тактиката, са част от изглаждането на един тим и че такава е била картината и с Ред Бул през 2009 г. и с Мерцедес. Те са много пряко свързани със самото изграждане на тима, което те извършват сега заедно с Пат Саймъндс. Двамата работели както по развитието ден за ден, така и по перспективите за поне година напред.
– Мисля, че място в точките –шесто-седмо място – ще е максимумът, който можем да постигнем утре при така стеклите се обстоятелства – каза още инженерът.
Той допълни, че ако е сухо, тактиката е ясна – 2 спирания в бокса за водещите екипи и евентуално опит за един стоп от екипи в средата на колоната.
Според Смедли пистата не е проблем за износването на гумите върху белите коли и е близка до Барселона като характер в това отношение. Износването на предните е определящо за смените.
В Уилямс с въздишка признаха, че това очевидно не е техният уикенд. Валтери Ботас не можеше да повярва на съобщението, че не е прескочил дори Q1. Финландският пилот е убеден, че можеше да се класира в топ 10. Според него времето ще играе роля и в утрешната надпревара.
Маса добави, че има много работа за вършене в състезанието.