Организаторите на Гран при на Канада в Монреал са готови да проведат спринтов старт в събота на състезателния уикенд от Формула 1 на пистата Жил Вилньов. F1 комисията трябва да обсъди днес предложението. Президентът и CEO на организационния комитет Франсоа Дюмонтие сподели пред Журнал дьо Монреал, че е водил разговори по темата.
„Да, водихме дискусия за предложението и сме съгласни то да се осъществи. При условие, че Гран при на Канада се проведе, разбира се“, заяви Дюмонтие
Изданието посочва още, че провеждането на надпреварата изобщо не е сигурно. Ситуацията с разпространението на COVID-19 се мени постоянно, което съответно води до непрекъснати нови изисквания за пътуванията. Редица медии вече публикуваха информация, че непотвърденият слот в календара на Формула 1 ще бъде даден на Португалия. Положението в страната обаче не изглежда обнадеждаващо. Властите наложиха карантина през януари, която се очаква да удължат поне до края на февруари. Португалия потърси помощ от други държави за справяне с епидемията, а според експерти ще отнеме още по-дълго време, за да се намали натоварването на болничните заведения.
Сред избраните за експеримент със спринтови надпревари в събота е и пистата Интерлагос в Бразилия. Затруднените пътувания са само един от проблемите, свързани със старта там. Съдия от Сао Пауло блокира новия договор за организиране на надпревара от Формула 1. Причината бе подаден иск, оспорващ използването на общински средства за състезанието.
Междувременно на пистата Каталуния до Барселона пък се надяват да проведат състезание със зрители, както и да подпишат петгодишен договор с F1
От трасето съобщиха, че ще пуснат в продажба билетите за Гран при стартовете от Формула 1 и MotoGP (планирани съответно за 7-9 май и 4-6 юни). В някои уебсайтове пропуски за Падок клуба вече се предлагат на цена от над 4400 евро.
Създадена е такава организация, че при покупка на билет за някоя от трибуните системата автоматично ще блокира съседните места, за да се осигури социална дистанция. Всички билети ще са поименни и при влизане на пистата феновете ще трябва да предоставят и документ за самоличност. За контролиране на посещаемостта пистата е разделена на пет зони, така че във всяка една от тях зрителите да не надхвърлят 3000 души. Организаторите заявиха също така, че в случай на отлагане или отмяна на състезанието, както и ако бъде забранен достъпът на публика, закупилите билети ще могат да ги презаверят за следващия сезон или да получат обратно парите си.
Договорът на Каталуния е едногодишен, но директорът на трасето Хосе Луис Сантамария се надява през 2021 да постигне ново споразумение с Формула 1
„През 2020 г. бе постигнато разбирателство за това, че Гран при-то е нужно на страната ни – за развитие на региона, туризма, промишлеността – и разговаряме със Стефано Доменикали с надеждата да го запазим. Постоянно сме във връзка с ръководството на Формула 1. Все още има въпроси, свързани с календара. Но ние очакваме с нетърпение да проведем състезание на традиционните си дати. Миналата година заради пандемията стартът бе през август, когато температурата бе 45 градуса по 10 часа дневно. Не е лесно да се работи в такива условия.“
„Иска ни се да подпишем петгодишен договор. Предстои обновяване на пистата, за да бъде адаптирана към новите правила. Трябва да се инсталират панели за светлинна сигнализация, да се подмени дренажната система, много от сградите да се реконструират. За това са необходими сериозни инвестиции, а не можем да привлечем такива без да сме убедени, че ще посрещаме F1.“
View this post on Instagram