Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин и Хаас подкрепят замразяването на двигателите

Астън Мартин и Хаас подкрепят замразяването на двигателите

1581
0
Гюнтер Щайнер, Хаас, Матия Биното, Ферари, Отмар Шафнауер, Рейсинг Пойнт, Астън Мартин
(отляво надясно) Гюнтер Щайнер (Хаас), Матия Биното (Ферари) и Отмар Шафнауер (Рейсинг Пойнт/Астън Мартин); снимка: Рейсинг Пойнт

Шефовете на Астън Мартин и Хаас Отмар Шафнауер и Гюнтер Щайнер изразиха подкрепа за идеята за замразяване на задвижващите системи във Формула 1. Очаква се утре предложението, за което най-много настоява Ред Бул, отново да бъде обсъдено. Тимът от Милтън Кийнс иска да продължи да използва агрегатите на Хонда и след оттеглянето на японския производител от спорта. От отбора настояват, че това е възможно единствено при спиране на по-нататъшна работа по моторите. Ръководителят на Мерцедес в Гран при Тото Волф вече заяви, че ще подкрепи мярката, ако от това зависи оставането на Ред Бул в спорта.

„Ако замразяването е необходимо, за да сме сигурни, че всички отбори разполагат със задвижваща система, то тогава това е правилният подход“, каза Шафнауер

Шефът на Астън Мартин в F1 допълни пред RTL, че това е само временна мярка в извънредни обстоятелства.

„Формула 1 е състезание – при колите, двигателите, шаситата, пилотите“, заяви още той.

Според Щайнер пък замразяване на двигателите би могло да направи Формула 1 по-вълнуваща.

„Това би могло да промени картината и да не печели само един тим. От Мерцедес са свършили супер работа. Не искам изобщо думите ми да се възприемат като критика. Но в спорта трябва да има конкуренция, защото ми става скучно ако само един отбор бие. „Скука!“ – това би казал Ники [Лауда]“, сподели Щайнер.

„Необходимо е да правим добро шоу за феновете. Без тях сме нищо. Не се състезаваме за себе си, а за зрителите, с това трябва да сме напълно честни. Може би е нужно да сме достатъчно зрели, за да направим една крачка назад, която впоследствие да ни даде шанс за две напред.“

Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко смята, че отборите със задвижваща система на Ферари, както и Рено ще гласуват в полза на замразяването.

Позицията на Скудерията е особено интересна, тъй като в Маранело подготвят нова задвижваща система за 2021 г. и обмислят радикална концепция за двигателя си за 2022-ра

Според информация на Аутоспорт ръководител на проекта е Волф Цимерман, който в продължение на дълги години е връзката между италианския екип и австрийския изследователски център за двигатели AVL. Цимерман е специалист по хибридни задвижващи системи и е работил в Мерцедес, но в Щутгарт, а не в тима от Формула 1. Името му не е широко познато в F1, но се появява в разпространяван от Хелмут Марко преди години слух. Австриецът твърдеше, че през 2015 г. от Мерцедес са помогнали на Ферари да напреднат със задвижващата си система.

„Трудно е да се докаже, но съм сигурен, че от Мерцедес помогнаха на Ферари“, заяви австриецът пред немски медии.

Тогава се изказва предположението, че това се е случило чрез препоръка от Бракли към Маранело да наемат Цимерман.