Формула 1 отчете, че средно 87,4 млн. души са гледали стартовете от сезон 2020 по телевизията. Първенството в F1 през миналата година се проведе по сериозно ревизиран календар вследствие на пандемията от COVID-19. Бяха проведени 17 старта, повечето без публика на пистите.
Според официалните данни, оповестени от ръководството на Гран при, средната телевизионна гледаемост на състезание през миналата година е била 87,4 милиона
Това е с 4,5% по-малко в сравнение с 2019 г. Отбелязва се обаче, че средната гледаемост през 2014-та е била съответно 83 млн., през 2015-та – 80 млн., а от 2016 до 2018-та – 87 млн. Това означава, че този показател за миналия сезон е в съответствие със средните стойности за последните седем години.
Сред най-големите увеличения на броя зрители са Русия (+71%), Китай (+43%) и Нидерландия (+28%). Ръст има още във Великобритания и Германия – съответно 10% и 5%.
Общата телевизионна аудитория на Формула 1 наброява 1,5 милиарда души спрямо 1,9 милиарда през 2019 г. От F1 отдават намалението на по-малкото проведени надпревари. Най-много зрители са гледали Гран при на Унгария – 103,7 млн. (+7% повече в сравнение с предходната година). Някои от добавените в календара трасета – в Португалия, външната конфигурация в Бахрейн и Турция – са с високи показатели: съответно 100,5 млн., 98,1 млн. и 89,1 млн.
От F1 оповестиха също така резултатите от проучване, проведено сред 6000 фенове. 72% от тях смятат, че спортът се е подобрил през последните 2 години
За сравнение – на това мнение през юни 2019 г. са били 52%. 68% пък смятат, че F1 е в добри ръце под ръководството на Либърти Медия (56% година по-рано). 71% оценяват на 8 удовлетворението си като фенове на Гран при (44% през 2019-та). Феновете смятат също така, че Формула 1 се е справила много добре в условията на пандемия. 90% одобряват мерките за сигурност; 81% са на мнение, че F1 е общувала добре със запалянковците по време на принудителното прекъсване.
Най-голям напредък Формула 1 има в дигиталните платформи. Последователите на спорта във Фейсбук, Туитър, Инстаграм, Ютуб, Тикток, Снапчат, Туич и китайските социални платформи са се увеличили с 36% до 35 млн.
„Миналата година бе безпрецедентна за всички и Формула 1 трябваше да се адаптира към предизвикателствата на пандемията“, заяви президентът и CEO на Формула 1 Стефано Доменикали. „Проведохме 17 състезания – нещо, което мнозина смятаха за невъзможно на по-ранен етап от 2020 г. Сторихме го безопасно и донесохме вълнение и нови стартове на феновете си по цял свят. Цифрите за гледаемостта демонстрират силата и устойчивостта на спорта ни.“
„Намалението на телевизионната аудитория е минимално и е причинено от много причини. Гордеем се как се справихме през 2020 г. Радваме се, че феновете ни са удовлетворени от спорта, сезона и начина, по който отговорихме на пандемията. Нямаме търпение за началото на сезон 2021 след зимната пауза.“
View this post on Instagram