Гран при на Азербайджан е едно от новите попълнения в календара на Формула 1. Надпреварата се провежда от 2017 г. под това име. През 2016-та там се състои Гран при на Европа. Пистата е по улиците на Баку, но средната скорост е по-висока от обичайната за подобни конфигурации.
Трасето в Баку е описвано като наполовина Монако и наполовина Монца. Секциите в стария град напомнят на най-бавната писта в календара – тази в Монте Карло. Дългите прави и големи зони за спиране пък са характеристики, отъждествявани с легендарния италиански Храм на скоростта. Това означава, че отборите имат сложна задача при настройването на автомобилите. Често се налага компромис със средно ниво на аеропритискане в опит за оптимално поведение на колите във всички части на пистата.
Интересно предизвикателство е задачата гумите да се загреят достатъчно за квалификацията, но без да прегреят в състезанието. В това отношение Баку прилича на Портимао и се смята, че представилите се добре в Португалия болиди вървят силно и в Гран при на Азербайджан.
Скоростната кутия е най-натоварена в надпреварата по улиците на Баку. Пилотите сменят предавки 70 пъти в рамките на един тур. Скоростта може да е над 330 км/ч на старт-финалната права. Изпреварванията пък по принцип са трудни на улични писти, но не и в Гран при на Азербайджан. През 2019 г. точно там са направени най-много задминавания без DRS – 37. Колата за сигурност е често явление.
Kimi had a time penalty in Baku in 2016 ⏱
But with a lap to go @SChecoPerez wanted to secure a podium for himself – and cooly passed the Iceman 👋👌#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/EfxMKLaTcm
— Formula 1 (@F1) June 2, 2021
Новини за състезанието:
- Пирели оповести причината за спуканите гуми на Верстапен и Строл
- От Астън Мартин отрекоха да са пипали наляганията в гумите в Азербайджан
- Ред Бул и Астън Мартин не спазили препоръките за налягане в гумите в Баку?
- Имаме добро темпо в състоящи се от по две обиколки състезания, шегува се Алонсо
- Перес старши: В Макларън искаха от Серхио резултати с неконкурентоспособна кола, в Ред Бул му дават нужното, за да ги постигне
- Мерцедес планира промени, които да не позволят повторение на грешката на Хамилтън в Баку
- Марко: Фетел е №1 в отбора на Строл, което на таткото вероятно няма да му хареса
- Волф: Не може да продължаваме да губим точки като в Монако и Баку
- Рос Браун: Фетел е прероден и това показва как психологическият аспект влияе на представянето
- Маси ще прегледа инцидента между Мик Шумахер и Мазепин
- Защо при катастрофата на Строл имаше сейфти кар, а при тази на Верстапен спряха състезанието?
- Льоклер недоволен от забавянето на сейфти кара, Сайнц имал проблеми със студени гуми
- Според Пирели проблемът при Верстапен и Строл не е следствие от износване на гумите
- Хамилтън закачил суич за режим на спирачките при рестарта
- Не усетих нищо до момента, когато внезапно колата отиде надясно, обясни Верстапен
- Гасли карал с проблем в задвижващата система
- На седмото небе съм! Не очаквахме подиум тук, призна Фетел
- Перес: Потеглих лошо, Хамилтън вече бе до мен, спрях колкото може по-късно, страхотен резултат!
- Перес спечели в Баку пред Фетел и Гасли след драматично отпадане на Верстапен и грешка на Хамилтън
- Гран при на Азербайджан – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Стратег сяда на мястото на Биното на питуола
- Изола: Култард не критикува Пирели, просто не харесва сегашната система
- От колко помощ и наблюдение от тима си се нуждае един новак в F1?
- Гасли: Пилотите са спортисти, но и човешки същества, имаме нужда от лично пространство
- Строл, Джовинаци, Рикиардо и Цунода се извиниха на отборите си, Сайнц: Във втора квалификация колата пред мен катастрофира
- Ландо Норис наказан с 3 места назад на грида (обновена)
- Волф: Хорнер е дърдорко, който иска да е пред камера
- Тъпа квалификация, ядоса се Верстапен
- Хамилтън за втората позиция на грида в Баку: Невероятен резултат и огромно облекчение
- Льоклер: Мисля, че щяхме да сме на полпозишън и без изтеглянето
- Льоклер взе полпозишъна в хаотичната квалификация в Баку пред Хамилтън и Верстапен
- Гасли пръв в третата сесия в Баку, Верстапен катастрофира
- F1 има нужда от характери като Марко и Волф, убеден е Бергер
- Руската армия иска Мазепин да отслужи година казарма
- Ферари е значително по-напред, битката ни е с Алфа Таури и Алпин, посочи Норис
- Тези резултати могат да са подвеждащи, предупреди Сайнц
- Има нещо фундаментално сбъркано, обобщи Ботас ситуацията в Мерцедес
- Перес: Това бе най-добрият петък досега; Верстапен: Промените за втората сесия не се получиха
- Волф: Дайте всички да подадем протести! Хорнер: При тяхното предно крило щях да си затварям устата
- Перес и Верстапен начело във втората сесия в Баку пред Сайнц и Льоклер
- Сайнц: Не знам защо се адаптирах по-добре от останалите към новия си автомобил
- Верстапен пред Льоклер и Сайнц в първата тренировка в Азербайджан
- ФИА ще следи колко се огъват задните крила по време на уикенда в Азербайджан
- Алонсо: Имах нужда от онези две години извън F1, сега всеки уикенд ми доставя удоволствие
- Норис: Битката с Ферари е добра за нас като отбор, не ни позволява да се отпускаме
- Льоклер: Сега ще се върнем към реалността. Монако беше изключение
- Ред Бул с ново задно крило в Баку
- Верстапен: Писта не съм обикалял пеша от 2017 г. По-скоро бих полежал в леглото още няколко минути
- Проблем с полет забави Ботас във Финландия
- Волф: Баку няма да пасне на Мерцедес, Ред Бул отново ще са силни, Ферари и Макларън бележат прогрес
- Райконен: Състезанията стават по-трудни, аз остарявам все повече
- Верстапен: С Хамилтън се държим нормално един с друг, Ред Бул бърка най-малко досега през сезона
- Марко: Ако от Мерцедес искат да се занимават с историята с крилата, това е тяхно право
- Пирели предоставя най-меките смеси и за Баку
- Ферари не очаква да има в Азербайджан същата скорост като в Монако
- Алпин ще има още малко новости в Баку
- Ферари ще смени скоростната кутия на Льоклер за Баку
- Рос Браун: Един смята крилата за твърде гъвкави, за другиго са си напълно наред. Затова има тестове
- Сайнц старши: Хубаво е, че Карлос е амбициозен; Розберг: От Ферари избраха правилния човек
- Макс: Хамилтън не е бил в реална битка за титлата през последните години, Йос: Мерцедес все още има предимство
- Марко: DAS бе обявена за нелегална, но остана. Защо сега Мерцедес не приема същото за задното ни крило?