По предварителни данни през 2020 г. постигнатите от Volkswagen Леки автомобили стойности по отношение на емисиите на CO2 са значително по-ниски от амбициозните европейски цели. Емисиите на CO2 на парка от нови автомобили на марката, реализирани през същия период, са с около шест милиона грама под заложената в закона целева норма. Средното ниво е в размер на 92 г/км при заложено от закона гранично ниво за марката от 97 г/км CO2. В резултат на това емисиите на CO2 отбелязват значителен спад в размер на 22% в сравнение с предходната година.
“Volkswagen продължава да бележи напредък в трансформацията на автомобилната индустрия. През 2015 година ние стартирахме най-голямата и всеобхватна електрическа офанзива в бранша. С постигнатите значително по-добри резултати от предварително заложените нива по отношение на емисиите на CO2 през изминалата 2020 година, ние показахме, че марката е на прав път. През 2021 година ще продължим да ускоряваме трансформацията към електрическа мобилност с представяне на още нови модели“,
заяви изпълнителният директор на Volkswagen Леки автомобили Ралф Брандщетер.
В периода между 2020 и 2024 година компанията ще инвестира повече от единайсет милиарда евро в развитието на електрическата мобилност
Ще трансформира допълнителни производствени мощности като завода в Емден (Германия) и в Чатануга (САЩ) след заводите в Цвикау и Дрезден и има намерение към 2025 година да представи на пазара 20 нови модела с изцяло електрическо задвижване.
„Искаме да изведем Volkswagen до позицията на най-атрактивната марка в сферата на устойчивата мобилност. Следваме неотклонно тази цел с нашата програма “Way to Zero” и възнамеряваме да влеем още нова енергия в марката и в бъдеще“,
допълни Брандщетер.
През настоящата финансова година Volkswagen ще разшири своята продуктова гама на основата на модулната технологична платформа за модели с електрическо задвижване (MEB). Така ще позволи новите модели с изцяло електрическо задвижване ID.41, ID.4 GTX2 и ID.52 да отбележат поетапно своите пазарни премиери на пазарите по цял свят.
С началото на електрическата офанзива през изминалата година, марката Volkswagen вече има зад гърба рекорден брой доставени до крайни клиенти електрически превозни средства. Това са общо 212 000 автомобила. През 2020 г. бяха реализирани 134 000 екземпляра. Делът на моделите с изцяло електрическо задвижване в сравнение с предходната година се е утроил. 56 500 от тях се падат на напълно електрическия ID.33. Той бе и най-продаваният през месец декември 2020 г. BEV (Battery Electric Vehicle) на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия. В Холандия това постижение бе реализирано три месеца подред.
През месец декември 2020 година ID.3 бе и най-продаваният автомобил на пазара в Швеция въобще – в абсолютни числа и независимо от вида на задвижването
В Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили също успя да се изкачи на първото място по продажби на BEV. През 2020-та компанията постигна дял от 23,8% на пазара в Германия и 23% в Холандия.
Очаква се Европейската комисия да потвърди изпълнението на обявените данни.
______________
1ID.4 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 16.9 –16.2 комбинирани емисии на CO2 в г/км: 9; клас на енергийна ефективност: A
2Концептуален модел
3ID.3 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 15.4 –13.5, комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0; клас на енергийна ефективност: A+
*** Информацията е от Порше БГ