ФИА се опитва да намали разходите чрез забрана на т.нар. FRIC (front-and-rear interconnected) окачване, а не да спре Мерцедес.
Отборът от Бракли спечели всички надпревари досега от шампионата с изключение на една. Според информация на Аутоспорт идеята за нова техническа забрана е родила спекулации от типа на тази, че администриращата спорта организация се опитва някак да забави екипа на щутгартския концерн и да повиши интереса към шампионата. Подтикът на ФИА обаче изобщо не бил свързан с Мерцедес, чиято концепция на окачване се смята за най-сложна от всички в питлейна. Във федерацията смятат, че FRIC системите могат да станат твърде сложни и прекалено скъпи.
Гран при отборите бяха информирани миналата седмица, че според експертите й сложната концепция на окачване, използвана от повечето екипи, може да е в нарушение на правилата. От федерацията поискаха единодушна подкрепа за промяната й, за да не допуснат оплаквания на един отбор от друг. Не всички тимове обаче са се съгласили да се приеме забраната.
Първоначалните дискусии за забрана на FRIC са били още по време на уикенда за Гран при на Монако като част от по-широкото обсъждане за ограничаване на разходите във Формула 1. Тогава отборите отхвърлили идеята с обосновката, че предпочитат да изчакат до евентуално връщане на активното окачване през 2017 г. След това се е стигнало до по-детайлно проучване на окачването и свързаните с него системи от страна на ФИА. Повечето екипи са признали, че FRIC се ползва основно за запазване на постоянно отстояние на колата от асфалта. Твърди се, че технически директор дори заявил пред федерацията, че е наясно с риска от това системата да бъде възприета като подвижно аеродинамично устройство – нещо, което е забранено от правилата.
ФИА няма нищо против да изчака за налагане на забраната и да я въведе едва за следващия сезон. Съществува обаче опасността някои екипи да махнат системата още за Гран при на Германия тази седмица и да заплашат да протестират срещу съперници. Ако това се случи, забраната може да се наложи незабавно. Все пак досега Ред Бул, Ферари, Уилямс, Макларън, Лотус и Маруся заявиха, че нямат нищо против системите да продължат да се ползват през 2014 г. Повечето тимове обаче биха искали да са наясно отрано какво ще забрани ФИА, за да не се окаже, че са работили месеци наред по конструкции, които няма да могат да използват през следващия сезон.