В екипа на Ферари смятат, че предстои сериозна борба в състезанието с екипите на Макларън, Ред Бул и Форс Индия. Колите на Мерцедес и Уилямс за сметка на това изглеждали прекалено силни. Днешната квалификация до някъде подкрепи подобна прогноза. Фернандо Алонсо се класира на седма позиция, докато Кими Райконен не успя да влезе в топ 10 и остана 12-и.
„Чувствах се удобно в колата и смятам, че успяхме да извлечем максимума“, призна Алонсо след квалификацията. „Ако условията се запазят такива, каквито бяха до сега ще имаме още по-сериозни затруднения, защото задните гуми са склонни към бързо износване. Трябва измислим подходяща за тези условия стратегия и да се спрем на подходящ брой спирания в бокса.
Надявам се на интересно състезание с много изпреварвания, но не трябва да очакваме прекалено много.“
„Някои технически проблеми доведоха до това, че през този уикенд прекарах повече време в бокса от желаното“, обясни от своя страна Райконен, който сутринта имаше проблем с горивната помпа. „Въпреки това имам чувството, че колата има значително подобрение спрямо вчерашния ден.
В първата част на квалификацията колата бе чудесна, но във втората с втория комплект супер меки гуми се пързаляше повече от желаното. На втори завой имах проблем заради нестабилност в задната част, което означаваше, че няма как да подобря времето си. Няма как да съм доволен от стартовата си позиция, но се надявам утре да се представим значително по-добре.
Вероятно е утре времето да е различно или поне температурите да са по-ниски. Ще се опитаме да използваме максимално възможностите, които ни се предоставят. Искам да направя силно състезание и да спечеля максимума възможни точки.“
„Това трасе изисква максимална концентрация“, обясни шеф инженерът Пат Фрай. „Обиколката е сравнително къса и затова всяка грешка оказва моментално влияние. За съжаление Кими загуби няколко десети във втори завой, което го изхвърли от последната част на квалификацията.
Фернандо, както обикновено, той успя да извади максимума от колата. Повече от седмото място просто не бе възможно. Резултатите от квалификацията са всичко друго но не и задоволителни. Но с оглед на актуалното представяне на колата ни бяха очаквани. Очертава се тежко състезание, в което времето ще има решаващо влияние.
Може да завали и да се получат изненади. Трябва да сме готови да се възползваме от всеки предоставил ни се шанс. Ако остане сухо и горещо, работата с гумите ще бъде решаваща.“
При дългите серии от обиколки във Ферари установиха, че износват задните гуми значително по-бързо от конкурентите си.