Отборът на Лотус изживя труден уикенд на пистата Хокенхайм, като през цялото време се бори за стабилизира болидите си, след като и тимът от Енстън махна системата FRIC от колите.
Пастор Малдонадо изравни най-добрия си резултат за сезона, като от 19-та позиция на старта бе 12-ти на финала. Ромейн Грожан обаче не успя да завърши заради повреда в охлаждащата система на неговия Е22. Отборът демонстрира добро състезателно темпо и освен това инженерите бяха доволни, че венецуелският пилот се справи с два питстопа спрямо три бокса, направени от повечето съперници.
– Беше трудно състезание в началото. Не бе леко да избегна инцидента след старта, но след това темпото бе спокойно и постоянно – коментира Пастор. – Дадох най-доброто от себе си, за да управлявам износването на гумите, тъй като то бе доста високо. По-ниските температури ни помогнаха. Първоначалният ни план бе за три спирания в бокса, но първият ни стинт бе наистина силен, така че и план В ни се получи добре.
Грожан обясни, че е имал проблеми със загряването на гумите софт след прибирането на колата за сигурност, но той също заяви, че като цяло скоростта е била добре:
– Загубих мощност заради проблем с охлаждащата система и ме помолиха да спра колата. Жалко, тъй като бяхме с различна стратегия спрямо съперниците си и изглеждаше възможно да се борим за точки.