Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че двигателите на немския производител използват по-ниска мощност в Гран при на Абу Даби поради опасения за надеждността на агрегатите.
One last ride ✨
You know we’ll be going flat out tomorrow to try and finish the year on a high! 👊 You with us, #BestFans?! 🙌#AbuDhabiGP pic.twitter.com/aQ17Sr4Tg0
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 12, 2020
Квалификацията на пистата Яс Марина бе първия случай за годината, в който не печели болид с двигател на Мерцедес. От началото на сезона Люис Хамилтън има спечели 10 полпозишъна, Валтери Ботас е с 5 и един за Ланс Строл в Турция. Но тази серия бе спряна от нидерландския пилот на Ред Бул, който с феноменална бърза обиколка изпревари с по-малко от десета Ботас и Хамилтън. След приключване на Q3 Волф сподели, че Мерцедес са намалили режимите на своите двигатели заради съмнения за проблем с мотор генератора за кинетична енергия (MGU-К).
Тези опасения са породени от проблемите със задвижващата система на Серхио Перес в Гран при на Бахрейн. Мексиканският състезател бе в позиция на подиума, но няколко тура преди финала неговия двигател се запали, а във втората тренировка на Яс Марина Джордж Ръсел също имаше проблеми с мотора на своя Уилямс.
„Имаме проблеми с MGU-K и все още не сме ги отстранили напълно. Затова решихме да намалим мощността на всички коли с двигатели Мерцедес“, заяви Тото Волф.
Заради поставяне на четвърти агрегат победителят от втората надпревара в Бахрейн Серхио Перес ще потегли от дъното на колоната във финалното състезание за годината.
Race day vibes… we’re going to miss them! #AbuDhabiGP pic.twitter.com/H3dUzZjYzd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 13, 2020