Формула 1 не бива да се насочва към развитие на напълно нова задвижваща система, заяви шефът на Мерцедес в Гран при Тото Волф. В спорта продължават разговорите относно това какви трябва да са новите двигатели, които ще се използват след няколко години. Ръководството на F1 създаде специална комисия, която да проучи въпроса, включваща представители на производителите на мотори. Волф сподели, че дискусиите вървят добре, което е положително.
„Интересно е накъде ще тръгне автомобилната индустрия, защото всичко се развива в посока на електрическата мобилност. Гледа се обаче наново и към двигател с вътрешно горене в комбинация с електрическо задвижване.“
„Вярвам, че е необходимо да се вгледаме в разходите. Не би трябвало да се насочваме към развитие на напълно нова задвижваща система. Знаем, че допуснахме грешка през 2011 и 2012 г., когато създадохме съвременен и много ефективен агрегат, който обаче стана твърде сложен“, обясни Волф
„Имайки предвид настоящата ситуация смятам, че ни е необходима комбинация от това, с което разполагаме днес – двигател с вътрешно горене и допълнителна хибридна енергия, за да се получи по-добро съотношение между съвременно задвижване и конвенционален агрегат. Не мисля, че говорим за опростяване. Просто се опитваме разходите да не ескалират. А като изключим повечето електрически компоненти с евентуално по-големи или по-мощни батерии, то новите горива определено са бъдещето. През 2025 г. би трябвало да имаме 100% CO2 неутрално гориво – независимо дали синтетично или био. Но то трябва да дойда с голямата стъпка за 2025-та, а не постепенно през следващите няколко години, защото – повтарям – междинното развитие би оскъпило развитието на задвижващите системи.“
Подобно становище на практика е подкрепа за искането на Ред Бул за замразяване на агрегатите във Формула 1. Отборът от Милтън Кийнс остава без доставчик на задвижващи системи в края на 2021 г., когато Хонда ще се оттегли от спорта. Ръководеният от Кристиан Хорнер екип търси вариант да вземе двигателя на японския производител и да продължи да работи с него. Съветникът на отбора Хелмут Марко многократно обясни, че това е възможно само при спиране развитието на моторите, защото Ред Бул не е в състояние да провежда такова. Ферари и Рено първоначално се противопоставиха категорично на това. Впоследствие позициите се сближиха, като тимовете от Маранело и Енстън/Вири Шатийон демонстрираха склонност да се съгласят, ако спирането на работата е не в края на 2021-ва, а в началото на 2022 г.
We have our Champion of 2020. But we’re not done yet…
One final triple header and a chance to end this season like no other in style! 👊
We know you’ve got our back, Team! ❤️ pic.twitter.com/bxnSHFy6yB
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 25, 2020