Яри-Мати Латвала води в домашното си рали Финландия след първите четири отсечки в надпреварата. Той е с аванс от 4,5 секунди пред съотборника си Себастиен Ожие и на 9,2 сек пред Крис Мийк със Ситроен.
– Дъждът, който започна да вали точно преди старта на първата отсечка, много помогна. Сцеплението ни бе значително по-добро от очакваното. Имаше места, където можех да съм дори още по-бърз. Но при такива условия никога не си напълно сигурен къде може да попаднеш на дълбока локва, дали няма да е в следващия завой. Чувствах се чудесно в колата си от самото начало. Времето не е хубаво за зрителите, но е идеално за рали пилотите – коментира Латвала.
Финландецът, който ден по-рано се надбягваше със сънародника си Мико Хирвонен в сервизния парк по „специално изградено” трасе в зоната, удари автомобила си към края на деня. Предната дясна част на колата не изглеждаше добре, но Яри-Мати стигна до края на етапите и ще трябва да внимава повече в следващите дни.
Ожие отбеляза, че първият ден е преминал по план за него и навигатора му Жулиен Инграсиа:
– След бурята в началната дистанция имаше няколко места, където бе останала вода. Заради това не поехме твърде много рискове. Но като цяло дъждът бе повече в наша полза, защото сцеплението ни бе значително по-добро от очакваното, след като преди това трасето бе сухо и се пързаляше.
Мийк също се справи чудесно с условията и установи силно темпо от самото начало на състезанието. Той обаче отбеляза, че целта му не е да печели отсечки.
– Надявам се да стигна до финала на ралито без проблеми, като се задържа близо до лидерите. Чувства, че ситуацията се подобрява, че нещата започват да се получават. Следващите етапи, които са нови, ще са интересни – допълни британецът.
Четвърти в подреждането е Хирвонен, следван от Юхо Ханинен, Андреас Микелсен, Мадс Остберг, Тиери Нювил, Роберт Кубица, Хейдън Падън и т.н.
– Битката за подиума ще е наистина много оспорвана – заяви шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън. – Според мен Себастиен и Яри-Мати са далеч напред в борбата, но последното място на почетната стълбичка ще е крайно оспорвано. Мико се чувства уверен и е в добра позиция за утре, когато времето няма да има толкова голямо влияние. Видяхме много разумен подход от страна на Роберт, а и той е много доволен от карането си. Това рали лесно може да хване неподготвен неопитния пилот. Роберт тръгна в правилната посока, която ще му позволи да натрупа ценни знания.
Хюндай засега изпълняват целта си и трите коли да вървят към финала. Нювил имаше проблем с бележките и не се чувстваше достатъчно уверен, за да върви с пълна газ в дистанцията. Ханинен започна надпреварата по-силно от титулярния пилот на екипа. Падън пък бе доволен, че се справи в едни от най-трудните условия, в които е карал.