Яри-Мати Латвала едва удържа лидерството си в рали Финландия, след като повреди спирачките си. Пилотът удари Фолксваген-а си следобед, поправи каквото можа в следващата връзка, но караше с ограничени възможности.
В края на съботния ден авансът на Латвала пред съотборника му Себастиен Ожие бе едва 3,4 секунди.
– Всичко може да върви като по часовник, ако имаш вяра в колата, настройките и стила си на каране. И точно това се случи с мен днес. Чувствам се прекрасно в автомобила и изградихме страхотен ритъм. Планът ми за деня бе да натрупам малко време пред Крис Мийк и Ожие, за да не съм под твърде голямо напрежение. Сутринта така се и получи, но следобед се стреснахме при пропадането в дупка при второто преминаване на Юкоярви. Това доведе до проблеми със спирачките и се наложи да не давам толкова газ. В продължение на 30 км в края на деня нямаше никакво спирачно усилие отпред вдясно, но все пак удържахме лидерството – коментира Яри-Мати.
Ожие отбеляза първо карането на съекипника си и заяви, че без техническите грижи в края на деня е нямало да бъде възможно да стопи разликата.
Мийк е трети в класирането.
– Световен шампион, каращ на пълна газ, при всички положения щеше да е труден за удържане. Доволен съм от времената си и научих много. Ще съм в най-добрата позиция да гледам момчетата пред мен да се борят утре – заяви пилотът на Ситроен.
Андреас Микелсен е на четвърта позиция, следван от Мико Хирвонен, Хейдън Падън, Юхо Ханинен, Елфин Еванс, Крейг Брийн, Хенинг Солберг и т.н.