Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Повреда в предното крило довела до проблемите на Строл на Истанбул парк

Повреда в предното крило довела до проблемите на Строл на Истанбул парк

1990
0
Ланс Строл, старт, Гран при на Турция, Истанбул парк
Строл поведе от полпозишън в Турция, но след това потъна в колоната; снимка: Рейсинг Пойнт

Ланс Строл потегли от полпозишън в Гран при на Турция, но след като смени мокрите си гуми с интермедии се свлече назад в колоната. В крайна сметка канадският пилот завърши девети и не бе особено щастлив от резултата. Според тима му Рейсинг Пойнт причината за спада в представянето била повреда в предното крило, която останала незабелязана по време на надпреварата.

„Скоба от долната страна на предното крило се е разхлабила и се е заклещила по такъв начин, че е причинила блокаж и значителна загуба на аеропритискане в предната част. Вследствие на това се е повишило и нивото на грейнинг (на интермедиите)“, се казва в изявлението на Рейсинг Пойнт.

Повредата се изяснила при прегледа на автомобила след състезанието.

Самият Строл каза още след състезанието, че смяната на гумите е била правилно от стратегическа гледна точка решение

„В ретроспекция може би ако бях останал пистата, грейнингът щеше да се изчисти. Спечелването на полпозишън е страхотно, но точките ги дават в неделя. Беше прекрасно да водя в продължение на толкова обиколки, но не беше достатъчно“, допълни той.

Световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов пък често се е изказвал не особено ласкаво за сънародника си Строл. След Гран при на Турция обаче той похвали Ланс за представянето му

„В квалификацията Ланс направи невероятна обиколка. За разлика от някои от съперниците си той не сбърка в нито един момент и се възползва от нерешителността на [Макс] Верстапен в последните опити. Този път няма за какво да го критикувам“, заяви Вилньов.

„Не е нужно да казвам, че в сложни условия не е необходимо да се кара агресивно, за да си по-бърз. Не е необходимо да се споменава и че Строл имаше късмет, тъй като наистина кара добре. Няколко пилоти използваха подобна стратегия, той се справи най-добре. Чувства се прекрасно в подобни сложни условия.“