Ланс Строл потегли от полпозишън в Гран при на Турция, но след като смени мокрите си гуми с интермедии се свлече назад в колоната. В крайна сметка канадският пилот завърши девети и не бе особено щастлив от резултата. Според тима му Рейсинг Пойнт причината за спада в представянето била повреда в предното крило, която останала незабелязана по време на надпреварата.
„Скоба от долната страна на предното крило се е разхлабила и се е заклещила по такъв начин, че е причинила блокаж и значителна загуба на аеропритискане в предната част. Вследствие на това се е повишило и нивото на грейнинг (на интермедиите)“, се казва в изявлението на Рейсинг Пойнт.
Повредата се изяснила при прегледа на автомобила след състезанието.
UPDATE: During the team’s routine post-race car set down, we discovered damage to the underside of @lance_stroll‘s front wing that was a significant contributor to the graining issues he experienced during his 2nd and 3rd stints on the intermediate tyres at the #TurkishGP. [1/5]
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 16, 2020
One of the strakes on the underside of the front wing had come loose and lodged itself in such a way that the blockage caused a significant loss of front downforce. The resultant loss of front downforce contributed to increased levels of graining. [3/5]
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 16, 2020
It was only after the race, when the car returned to the garage, that the damage and blockage to the underside of the front wing was discovered. [5/5] #TurkishGP #F1
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 16, 2020
Самият Строл каза още след състезанието, че смяната на гумите е била правилно от стратегическа гледна точка решение
„В ретроспекция може би ако бях останал пистата, грейнингът щеше да се изчисти. Спечелването на полпозишън е страхотно, но точките ги дават в неделя. Беше прекрасно да водя в продължение на толкова обиколки, но не беше достатъчно“, допълни той.
Световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов пък често се е изказвал не особено ласкаво за сънародника си Строл. След Гран при на Турция обаче той похвали Ланс за представянето му
„В квалификацията Ланс направи невероятна обиколка. За разлика от някои от съперниците си той не сбърка в нито един момент и се възползва от нерешителността на [Макс] Верстапен в последните опити. Този път няма за какво да го критикувам“, заяви Вилньов.
„Не е нужно да казвам, че в сложни условия не е необходимо да се кара агресивно, за да си по-бърз. Не е необходимо да се споменава и че Строл имаше късмет, тъй като наистина кара добре. Няколко пилоти използваха подобна стратегия, той се справи най-добре. Чувства се прекрасно в подобни сложни условия.“