Новият вариант на най-успешния бизнес седан в света представиха от BMW България с тест за медиите. Става дума за наистина много популярната пета серия, но на разположение бе и новата версия на Серия 6 Гран Туризмо.
Няма съмнение, че петицата е изключително важен модел, защото още с появата си през 1972 г. тази гама успя да заличи ограниченията между класическите луксозни лимузини и спортните коли
Серията стана много популярна на развитите пазари, където се търси избягване на показността със седма серия, но е желан добрият комфорт и динамика.
Сега промените в модела са в най-важните направления – дизайн, динамика, функционалност и свързаност. Веднага се откроява появата на по-голяма бъбрековидна решетка, новата L-образна графика на предни светлини, лазерните и LED матрични фарове, липсата на светлини за мъгла, чиято функция се поема отлично от новите технологични решения. Задните светлини пък са с дълбок, оригинален 3D eфект, а трапецовидните накрайници на ауспусите са друга отличителна характеристика.
По отношение на динамичността домакините от BMW България наблягат на факта, че моделът ще се развива на пазара с цели 5 Plug-in хибридни версии, най-много от всеки друг за компанията
Всички версии покриват Euro 6, а на разположение при всички 4 и 6-цилиндрови двигатели е 48-волтовата майлд хибридна технология. Карам варианта 540i. Много силна бензинова версия с 3,0 литров, 6-цилиндров, TwinTurbo двигател с 333 к.с. и наистина трудно мога да имам претенции към динамичност и пътно поведение.
Комфортът и пространството са напълно достатъчни, поне според мен. Колата има типичното BMW обзавеждане. Стандартно е с операционна система BMW 7.0, новия 12,3-инчов контролен дисплей, както и Intelligent Personal Assistant, които осигуряват лесна свързаност. Новата навигационна система е базирана на облачни услуги и предлага бърза навигация, съобразена точно с конкретната ситуация. Android Auto се присъединява към Apple CarPlay, като позволява директна интеграция на смартфони в автомобила.
Head up дисплеят пред очите ми е още по-голям и пълен с информация. Приборите са толкова чувствителни на жестове, че на няколко пъти фотографът Любо Асенов почти напълно изключва иначе приятната музика от уредбата, докато ръкомаха.
При Серия 6 Гран Туризмо промените са доста сходни
За мен този модел е особено удобен и забележителен за пътуване на дълъг път. Именно защото е изграден и позициониран по този начин и от BMW, за него не предлагат Plug in хибридни варианти, чиято по-голяма сила е в града. Но всички версии са с 48-волтовия майлдхибрид стартер-генератор. Карам шестицата във вариант 640d xDrive, отново с 3-литров двигател, но дизел с 340 к.с. И тук майлдхибридната система с нейните 11 к.с. добавя още малко динамичност и ефективност. Следя малко повече разхода на гориво, който независимо от отличната пъргавина слиза на 6 литра на 100 км по стария път между София и Пловдив.
Като цяло шестицата Гран Туризмо също е с нова визия, нови 20-цолови джанти, мощни LED светлини и ново оборудване като това на пета серия.
Цените на моделите, разбира се, не са ниски. Тестовата петица е с цена 125 000, а 6GT – 149 390 с ДДС.
Petrol. Or electric. Why choose? Discover the #BMW Plug-in Hybrid Range: https://t.co/6wXCFf7H95 pic.twitter.com/LWVha40uEd
— BMW UK (@BMW_UK) March 9, 2020