McLaren Automotive ще представи последния си модел – 650S Sprint – на Pebble Beach Concours d’Elegance. Автомобилът е предназначен единствено за писта и ще е част от експозицията на компанията, включваща някои специални варианти на колите й, включително McLaren P1 GTR.
650S Sprint е базиран на наскоро показания 650S Coupe. В него е монтирано развитието на системата Brake Steer, аеродинамиката е още по-фина, а ProActive Chassis Control (PCC) е със състезателни настройки. Всичко това допринася за по-динамично поведение и GT-усещане в колата.
Автомобилът е с повишено ниво на аеропритискането. Двигателят е 3,8 л, туинтурбо M838T – същият като в серийния 650S, но заедно с трансмисията са рекалибрирани с оглед по-специалното предназначение на 650S Sprint.
В купето са внесени промени заради факта, че колата ще се кара само на писта. Те обаче са направени така, че не е допуснат компромис с комфорта или безопасността на шофьора. Използвано е т.нар. MonoCell шаси, както и отговарящ на стандартите на ФИА ролкейдж. Леката карбонова седалка е със система HANS, шестточкови колани и благодарение на нея човекът зад волана е в оптимална позиция за управление на автомобила. Запазена е климатичната система – за допълнително удобство. Монтиран е вграден пожарогасител.
McLaren GT наскоро обявиха, че ще правят 650S GT3 автомобил и 650S Sprint има доста общи черти с „по-големия си брат”. Колкото и да е иновативен автомобилът обаче, той може да стане още по-невероятен: с наличния CFD (Computational Fluid Dynamics) аеродинамичен пакет, включващ задно крило, сплитер за предната част, пътническа седалка (също с шестточкови колани), допълнителни олекотени компоненти.